Obywatelka - 2015-01-27 09:36:11

Czy ktoś wie coś na temat drzew wzdłuż ulicy Długiej na Krzywiu? Pojawiły się na nich numery namalowane biała farbą. Wygląda to na przygotowania do wycinki, tym bardziej że w zeszłym roku już kilka wielkich, starych drzew  w tym rejonie wycięto.To jakaś zaraza -wycinanie starodrzewu. Ciekawe jest jak ten sam zasób bogactwa naturalnego postrzegają władze Łodzi - przedłużenie ulicy Długiej już poza granicami miasta Zgierza jest obsadzone też starymi drzewami/ być może sadzone w tym samym czasie/ i oznaczone jako aleja będąca pomnikiem przyrody a tym samym jak rozumiem, jest cenna i chroniona .Co na to władze miasta i powiatu? Ulica Długa jest ulicą w gestii powiatu. Czy znowu usłyszymy że drzewa są chore i stanowią zagrożenie , jak to było w przypadku Placu Kilińskiego?

Vasyl - 2015-01-27 10:29:06

Oznaczone numerami drzewa prze ulicy Długiej znajdują się w pasie drogowym drogi krajowej nr 71.
Powyższą częścią ulicy zarządza Krajowa Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Prawdopodobnie oznakowane drzewa przeznaczone są do wycinki.
Większość z tych drzew, to klony posadzone w czasie II wojny światowej i powinny być już wycięte z racji wieku.

KociJ - 2015-01-27 11:54:33

Ciekawe...może w ogóle pozbądźmy się drzew w Zgierzu..po co zieleń, może nowe miejsca parkingowe? To przecież o wiele zdrowsze dla naszych płuc...

zielony - 2015-01-27 11:57:24

Może lepiej wyciąć w pień tych co wycinają drzewa?

LOGO - 2015-01-27 12:11:10

Akurat drzewa rosnące przy drodze krajowej można bez większego uszczerbku wyciąć.
Jednak w ich miejsce powinny być nowe nasadzenia.
Ale polityka wycinki w drzew w przestrzeni miejskiej jest czymś absurdalnym.
Wycięto drzewa na Placu Jana Pawła II (za czasów Karola Maślińskiego) oraz na Placu Kilińskiego (dokonania Iwony Wieczorek), a w ich miejsce pojawił się beton.
Pokrywanie wszystkiego betonem nie jest dobrym rozwiązaniem.
Także niby odnowione Miasto Tkaczy jet niczym betonowa pustynia.
Ale w Zgierzu także do "polityki" proekologicznej podchodzi się po macoszemu.

Obywatelka - 2015-01-28 09:22:24

Vasyl pisze że" drzewa winny być wycięte z racji wieku" a ja uważam że jeśli już wycinać to z uwagi na stan zdrowia tych drzew.Nie przypominam sobie aby przy jakiejś dużej burzy którekolwiek drzewo zostało wyłamane /wyrwane, natomiast w nikłym stopniu były one pielęgnowane czy leczone.Uważam za lekkomyślne i nieodpowiedzialne usuwanie zwłaszcza starych dorodnych drzew i w imię czego? Pewno usłyszę że" dla dobra obywatela"

Vasyl - 2015-01-28 09:48:56

Drzewa rosnące w pasie drogowym podobnie jak w lasach powinny być wycinane z powodu prowadzenia gospodarki leśnej oraz  ze względu na potrzeby związane z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych i prawdopodobnie te możliwości wykorzystuje zarządca drogi do wycięcia znajdujących się przy drodze krajowej - ul. Długiej.
Ponadto za wycinką tych drzew przemawia ich negatywny wpływ na stan nawierzchni drogi, ograniczenie widoczności dla samochodów oraz utrudnienia związane ze spadającymi liśćmi.

Zdecydowanie większym problemem w Zgierzu jest wycinanie zdrowych drzew w parku miejskim czy na terenie osiedli mieszkaniowych.

Obywatelka - 2015-01-28 23:01:12

Wydawać by się mogło,że drzewa posadzone wzdłuż ulicy Długiej stanowią zaletę-będąc ochroną przed wiatrami oraz nadmiernym nagrzewaniem się nawierzchni latem. Absolutnie zgadzam się,że wycięcie podobnie starych i dorodnych drzew w parku miejskim było skandalem, które przeszło bez echa, ale zauważę nieśmiało że nie mamy w Zgierzu aż tak dużo wiekowych drzew aby tak lekko wycinać ok 30 drzew nawet jeśli rosną one przy drodze a nie w centrum miasta,ale być może masz rację,że decydującym argumentem w tej całej sprawie jest chęć "pozyskania" cennego liściastego drewna.Mam jednak nadzieję,że wydział ochrony środowiska w Zgierskim Urzędzie zablokuje tę wycinkę, jeśli jest to w jego gestii

gajowy - 2015-01-30 07:56:10

A może by tak w ZGIERZU?


Były burmistrz Łap przed sądem za decyzję ws. wycinki drzew

Działanie oskarżonego w sposób rażący podważało dobre imię i zaufanie do samorządu - uznał Sąd Okręgowy w Białymstoku w sprawie byłego burmistrza Łap (Podlaskie).

Białostocki sąd okręgowy uchylił w czwartek wyrok uniewinniający w tej sprawie i przekazał ją do ponownego rozpoznania sądowi pierwszej instancji.

Proces dotyczy decyzji administracyjnej wydanej we wrześniu 2012 roku, przez ówczesnego zastępcę burmistrza Łap k. Białegostoku. Prokuratura zarzuciła mu niedopełnienie obowiązków wynikających m.in. z ustawy o ochronie przyrody, co miało polegać na tym, że wydał decyzję o wycince 60 drzew nie mając kompletu dokumentów, bez weryfikacji czy wnioskodawca ma prawo władać nieruchomością i także bez oględzin działek, gdzie drzewa rosły.

http://www.portalsamorzadowy.pl/praca/b … 67371.html

4Zgierz - 2015-02-19 15:02:30

W Zgierzu na Długiej stare drzewa przeznaczone są prawdopodobnie do wycinki.
tuż za granicami Zgierza podobne drzewa będą rosły nadal, gdyż znajdują sie na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

kiwi - 2015-09-29 10:53:00

Dlaczego wycinają drzewa w zgierskim lesie Krogulec?

Trwa wycinka drzew w zgierskim lesie Krogulec. Mieszkańcy są zaniepokojeni całą sytuacją.
W zgierskim lesie Krogulec trwa wycinka drzew. Lokalni mieszkańcy podejrzewają, że może mieć ona związek z budową drogi ekspresowej S-14. Nadleśniczy Wojciech Cabaj z nadleśnictwa Grotniki jednak uspokaja. - Trwają normalne, zwykłe prace związane z funkcjonowaniem lasu. Nie ma to nic wspólnego z budową drogi - dodaje.

https://www.radiolodz.pl/posts/18501-dl … e-krogulec

Yanka22 - 2015-10-15 12:38:52

Zmiany w kwestii wycinania drzew

Te drzewa możesz wyciąć bez pozwolenia (nowe przepisy)

Czasami zdarza się, że z naszego ogrodu chcemy wyciąć drzewo. Powody są różne. Może być to chore lub stare drzewo, mogące się złamać i nam zagrażać. To może być drzewo, które rośnie blisko budynku i rzuca zbyt dużo cienia. Czasem też po prostu chcemy przearanżować ogród. Zanim jednak pozbędziemy się niechcianej roslinności, warto zapoznać się z przepisami dotyczącymi takiego zabiegu.

http://deccoria.pl/warto-zobaczyc/porad … ,1542.html

Siso - 2016-10-15 13:46:38

Od początku tygodnia trwała wycinka drew przy ulicy Długiej od wiaduktu kolejowego do granic miasta Zgierza w kierunku Łagiewnik.
Komu te drzewa przeszkadzały
Wjeżdżając w granicę Łodzi widzimy tabliczkę Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich oraz informacje, że przy tej drodze znajdują się klony białe.
Drzewa na terenie Łodzi są chyba chronione, natomiast te w Zgierzu zostały powalone przez drwali.
I te w Łi te przy Długiej były sadzone w tym samym okresie.
Dlaczego te rosnące w Zgierzu spotkał taki los?
Co na to przedstawiciele władz Miasta?

BB1993 - 2016-10-16 22:59:13

Tamtym odcinkiem zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Proponuję do nich wysłać zapytanie.

Siso - 2016-10-17 13:56:47

Ktoś decyzję zezwalającą na wycinkę drzew wydał.
Nie była, to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Yanka22 - 2016-11-12 14:03:03

Stawki opłat za usunięcie drzew i krzewów na rok 2017

W Monitorze Polskim (M.P. 2016 poz. 1018) opublikowane zostało obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 28 października 2016 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów na rok 2017.

Zgodnie z obwieszczeniem stawka za usunięcie jednego metra kwadratowego powierzchni pokrytej krzewami wynosi 254,04 zł.

Maksymalne stawki opłat za usuwanie drzew za jeden centymetr obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm określa poniższa tabela.

Tab. Maksymalne stawki opłat za usuwanie drzew za jeden centymetr obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm

Lp. Wielkość obwodu pnia w cm Stawki opłat za 1 cm w zł  (opłata za centymetr w złotych)

1 do 25                  99,54

od 26 do 50        348,38

od 51 do 100      659,44

od 101 do 200    776,75

od 201 do 300    693,22

od 301 do 500    551,48

powyżej 500       382,46

http://ekoinfo.pl/stawki-oplat-za-usuni … =1887719&e

abc - 2017-02-22 16:22:04

Pan Prezes ZSM Michał Pieruń powinien podać się do dymisji po tym jak zgodził się na masową wycinkę drzew na Osiedlu 650-lecia.

Eko-log - 2017-02-22 16:36:22

Piły rżną, drzewa padają.....
Komu one przeszkadzają?

https://m.facebook.com/?_rdr#!/story.ph … 87681&fs=5

Łysy Radzio - 2017-02-22 18:48:04

Funkcjonariusz PiS zlecili wycinkę drzew, bo rosły w czasach PRL-u.

Eko-log - 2017-02-25 18:49:28

Dobra zmiana w dziedzinie wycinki drzew wprowadzona przez PiS doprowadzi, że w Zgierzu zostanie wycięte większość drzew.
Na wycinanie daje przyzwolenie prezydent Staniszewski wybrany z listy PiS.
Jesli piły będą nadal tak szybko wycinać drzewa może się okazać, ze w mieście pozostaną drzewa rosnące na terenie rudery przy skrzyżowaniu Długiej i Narutowicza.

Anty - 2017-02-26 08:37:42

PiS to skrót partii: Piła i Siekiera.

zgierski_serwis - 2017-02-26 09:19:19

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/5_1488097098.jpg

zgierski_serwis - 2017-02-26 09:22:26

Piłowania ciąg dalszy.
Czy ustawa zostanie zmieniona zanim większość drzew zostanie wycięta?

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/5_1488097254.jpg

sobótka - 2017-02-26 20:18:34

Doskonałe miejsce na market - tuż   tuż przy kościele. Na mszę i po mszy z błogosławieństwem do marketu,  możliwe też wejście  do marketu zamiast mszy. :(

Eko-log - 2017-02-27 19:52:41

Po zmianach w sprawie wycinki dokonanych przez PiS piły ścinają także w Zgierzu.

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/161_1488221466.jpg

Eko-log - 2017-02-27 19:54:54

Czy te drzewa także pójdą pod topór?

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/161_1488221621.jpg

Eko-log - 2017-02-27 19:57:14

Kolejne miejsca wycinania drzew.

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/161_1488221755.jpg

Bim Bom - 2017-02-28 05:01:59

PiS realizuje "dobrą zmianę".
Czy drzewa aż tak przeszkadzają w zmianach?
Czy za rządów PiS Zgierz i Polska zostaną pozbawione drzew?

Maurycy - 2017-02-28 11:02:05

Po prezydenturze Staniszewskiego i wycięciu niepotrzebnie wielu drzew zapisze się on w historii Zgierza jako WIELKI DRWAL.

coliber - 2017-03-08 13:37:44

Dlaczego Staniszewski zezwolił na wycinkę drzew przy Szkole Podstawowej nr 5  i MOSiR?
Czy będzie się tłumaczył, że nie wiedział iż te tereny są własnością miasta?

zgierski_serwis - 2017-05-30 09:10:29

Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy o ochronie przyrody. Zmienią się zasady wycinki drzew

• Urząd będzie mógł nie zgodzić się na wycinkę m.in. na nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na zieleń lub chronionym innymi zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, bądź jeśli drzewo będzie nosiło znamiona drzewa pomnikowego.

• Nowelizacja zakłada, że jeśli przed upływem pięciu lat od dokonania oględzin przez urzędnika gminnego właściciel wystąpi o pozwolenie na budowę związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie ona realizowana na części nieruchomości, gdzie rosły usunięte drzewa, będzie musiał uiścić opłatę za wycinkę tych drzew.

• Nowe przepisy nakładają na ministra środowiska obowiązek wydania w ciągu pół roku od wejścia w życie przepisów obowiązek wydania rozporządzenia, w którym określone zostaną kryteria uznawania tworów przyrody żywej i nieożywionej za pomniki przyrody.

http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i … 93904.html

Jerzy Zgierski - 2019-02-17 21:26:04

Wycięli drzewa pod galerię handlową. Ponad stuletnie rośliny musiały zniknąć

Mieszkańców Zgierza zaniepokoiła wycinka drzew, do której doszło w ostatni weekend w miejskim parku. – Ponad stuletnie drzewa musiały zniknąć, bo w tym miejscu ma stanąć galeria handlowa – mówi pan Przemysław. – W dodatku część robót wydaje się przeprowadzona nielegalnie, bo działka inwestora kończy się 70 metrów od koryta Bzury, a drzewa były wycinane w odległości 2 metrów od niego, czyli na terenie należącym do miasta, nie do inwestora. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Urząd Miasta Zgierza. Drzewa zostały usunięte w związku z kolizją z budową zespołu obiektów centrum handlowo-usługowego wraz z infrastrukturą techniczną i drogową, co zostało zatwierdzone pozwoleniem na budowę wydanym dla inwestora przez starostwo powiatowe w Zgierzu – usłyszeliśmy w wydziale ochrony środowiska.

[ZDJĘCIA] – Decyzję na usunięcie 59 drzew oraz dwóch skupin krzewów o łącznej powierzchni 89 metrów kw. usytuowanych na terenie działek miejskich wchodzących w skład parku miejskiego wydał starosta z jednoczesnym nałożeniem na inwestora obowiązku zasadzenia 107 drzew oraz krzewów na działkach położonych w rejonie ulic Kościuszki, Malinka i Przygranicznej. Jednocześnie zapisy decyzji zobowiązują inwestora do przesadzenia 12 drzew w obrębie parku. Na terenie działek przyległych do parku, których inwestor jest właścicielem oraz dzierżawcą, prezydent Zgierza wydał decyzje zezwalające na usunięcie łącznie 48 drzew i krzewów. W zamian inwestor musi posadzić 75 drzew i krzewy w parku miejskim oraz w okolicy ulic Łęczyckiej, Piątkowskiej, Piłsudskiego, Granicznej, Obrońców Pokoju, 1 Maja, Malinka i Przygranicznej w Zgierzu.


https://expressilustrowany.pl/wycieli-d … niknac/ar/

Przemysław Tuszyński - 2019-03-28 21:17:56

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/427_1553804153.jpg

ze strony:www.facebook.com/groups/212140366236721/

fagot - 2019-03-29 17:57:39

Co tam drzewa, najważniejsze że Zgierz się robi.
Za obecnej władzy miasto robi się pustynią bez :zielonych płuc" ale za to będzie kolejna Biedronka.

www.wojna-feudalna.pun.pl www.shamanword.pun.pl www.szikaka.pun.pl www.pisarze2012.pun.pl www.freegamesjava.pun.pl