Zgierskie sprawy

Zgierz - wydarzenia, komentarze, opinie

Ogłoszenie

Posty można dodawać bez uprzedniej rejestracji. Kontakt redakcja.zsi@wp.pl

#1 2016-05-14 10:38:34

zgierski_serwis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-06
Posty: 473
WWW

Konsultacje w sprawie komunikcji w Zgierzu

Pod koniec 2015 roku i w pierwszym kwartale roku 2016, na mocy Zarządzenia Nr 2246/VII/15 Prezydenta Miasta Łodzi, miał miejsce cykl konsultacji społecznych poświęconych funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej w Łodzi i regionie pod tytułem „Model Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi 2020+”.

    Jedno ze spotkań – 8 marca 2016 – odbyło się w Zgierzu. Organizatorem był Urząd Miasta Łodzi, a wydarzenie moderował pan Łukasz Goss.

    Niestety, pomimo że zgierskie wiaty przystankowe od wielu miesięcy wprost lepią się od afiszów z zapowiedziami wydarzeń organizowanych przez Urząd Miasta (i to w żaden sposób niezwiązanych z komunikacją publiczną), ogłoszeń o konsultacjach nie było. Próżno było również szukać stosownych zapowiedzi w pojazdach. Nie dziwi więc fakt, że frekwencja była niska.

    Spotkanie, poza krótką prezentacją wizji modelu komunikacji w Łodzi i aglomeracji, miało charakter warsztatów w grupach roboczych – przybyłe osoby wypowiadały swoje opinie, spostrzeżenia, pomysły i uwagi. Następnie spisane wątki były referowane wszystkim uczestnikom.

W konsultacjach w Zgierzu wzięła udział reprezentacja naszego Stowarzyszenia, a duża część spotkania dotyczyła linii tramwajowej „46”. Łącznie zgłoszono i omówiono między innymi następujące zagadnienia:

    utrudnienia lub brak możliwości przedostania się z przystanków tramwajowych do autobusu zastępczego w przypadku konieczności przejścia przez jezdnię na przystankach zlokalizowanych przy przejściach dla pieszych z sygnalizacją świetlną;
    brak znajomości tras linii tramwajowych „16” i „46” i lokalizacji przystanków przez kierowców zastępczej komunikacji autobusowej;
    brak równego interwału czasowego między kursami i stałych minut odjazdu po każdej godzinie w rozkładzie jazdy linii „16”;
    brak spójności taryfowej linii autobusowych w granicach administracyjnych Zgierza;
    bardzo długi czas oczekiwania na zastępczą komunikację autobusową w przypadku zatrzymań tramwajów linii „46” i brak możliwości skorzystania z komercyjnych linii autobusowych na odcinku wzdłuż drogi krajowej numer 91 w czasie przed pojawieniem się zastępczej komunikacji autobusowej;
    opóźnienia tramwajów linii „46” jadących z Łodzi w godzinach szczytu komunikacyjnego;
    braki realizacji kursów (odjazdy przed czasem określonym w rozkładzie jazdy) na linii tramwajowej „46”;
    niewykorzystywanie możliwości zawracania autobusowej komunikacji zastępczej za tramwaj „46” z Łodzi na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym w Emilii i zabierania pasażerów do Łodzi w przypadku przejazdu dwóch autobusów jednocześnie bądź w małym odstępie czasu;
    palenie wyrobów tytoniowych – emisje dymów z kabiny do przedziału pasażerskiego w tramwajach linii „46” (zwłaszcza na odcinkach oddalonych od Łodzi) podczas realizacji kursów;
    otwieranie się drzwi zewnętrznych lub zezwolenie do indywidualnego otwierania drzwi w tramwajach przy dojeżdżaniu do przystanków przed zatrzymaniem pojazdu;
    słaba sprawność automatów biletowych w wagonach tramwajowych;
    brak możliwości zakupu biletów w automatach biletowych inaczej niż przy użyciu kart płatniczych;
    potrzeba usytuowania automatu biletowego w Zgierzu na placu Kilińskiego;
    brak wysuwania stopni wejściowych na dowolnych przystankach podczas kursów realizowanych wagonami wysokowejściowymi z wysuwnymi stopniami (typu M6S);
    rozmowy przez telefon w sprawach prywatnych podczas wykonywania kursów, bez użycia zestawów słuchawkowych ani głośnomówiących;
    zmniejszenie atrakcyjności relacji linii „46” do pętli Zdrowie w porównaniu z relacją do pętli Chocianowice – gorsze skomunikowanie z osiedlem Politechniki Łódzkiej i miejscami handlowymi;
    umiejscowienie pasów ruchu dla autobusów w Łodzi na skrajnych prawych pasach ruchu niekorzystne dla ruchu samochodów osobowych.

Po skończeniu części warsztatowej, komentarzy w omawianych kwestiach udzielał reprezentujący łódzki „Zarząd Dróg i Transportu” Zastępca Dyrektora ZDiT Grzegorz Misiorny.

Kilka z wymienionych tematów, dotyczących zachowań niektórych osób prowadzących pojazdy, zostało tylko przypomnianych, bowiem nasze stowarzyszenie przedstawiło je organizatorowi w już w pismach z 23 i 24 kwietnia 2015. Jednak wówczas przewoźnik („Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź”) udzielił tylko wyjaśnień (pismo EP-PR-073-58/15 z 1 czerwca 2015), że nie jest w stanie się do tych uwag ustosunkować, powołując się na fakt, że w wagonach kierowanych na linię ozorkowską, głównie produkcji niemieckiej, nie ma urządzeń rejestrujących. Nieprawidłowości zostały usunięte tylko częściowo. Pomimo że informacje przekazaliśmy wszystkim stronom odpowiedzialnym za funkcjonowanie „46”.

Większość istotnych spraw (choć nie wszystkie!) znalazły się w specjalnym raporcie Urzędu Miasta Łodzi (wykaz od strony 548, a zestawienie spraw całego cyklu konsultacji ze stanowiskiem Prezydenta Miasta Łodzi i komentarzami od strony 11).

Za organizację i przeprowadzenie spotkania dziękujemy Prezydentowi Miasta Łodzi Hannie Zdanowskiej i Prezydentowi Miasta Zgierza Przemysławowi Staniszewskiemu.

Od konsultacji minęły już przeszło dwa miesiące. Jak oceniają Państwo skuteczność podjętych działań? Czy jakość usług na linii z Łodzi do Ozorkowa uległa poprawie i jest odpowiednia?

Za „Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim”
Przedstawiciel, Adam Rembak

Offline

#2 2016-05-16 05:13:36

krecik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-12-20
Posty: 81

Re: Konsultacje w sprawie komunikcji w Zgierzu

Póki co linia 46 jeszcze kursuje.
Jednak przy braku remontu torowiska na odcinku Helenówek - Ozorków w każdym momencie może zostać zawieszona lub zlikwidowana.
Co w tym temacie robią Wladze Zgierza?

Offline

#3 2016-05-17 07:11:52

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 203

Re: Konsultacje w sprawie komunikcji w Zgierzu

Dla obecnych Wladz sprawy komunikacji, szczególnie tramwajowej są sprawą marginalną

Offline

#4 2016-05-20 15:19:15

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 203

Re: Konsultacje w sprawie komunikcji w Zgierzu

Offline

#5 2016-05-23 16:46:01

Krzysiek Skowroński

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-23
Posty: 208

Re: Konsultacje w sprawie komunikcji w Zgierzu

Jeśli nam nie będzie zależeć na 46 i 16, to Łodzi tym bardziej

Offline

#6 2016-05-29 13:43:25

Bim Bom

Gość

Re: Konsultacje w sprawie komunikcji w Zgierzu

Działania obecnych władz w sprawie funkcjonowania linii 16 i 46 sprowadzają się tylko do mówienia, że są one potrzebne.
Ale samym mówieniem o komunikacji nikt jeszcze nie rozwiązał problemów funkcjonowania transportu zbiorowego.
Czyżby Staniszewski ze Szczukwina wraz z PiS był pierwszym, któremu się to udało?

Poglądy wyrażane na Forum stanowią opinie jego użytkowników. Administracja Forum zastrzega sobie możliwość ingerowania w treści postów w przypadku naruszania dóbr osobistych oraz używania niecenzuralnych określeń.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.welcometohell.pun.pl www.prawokul09.pun.pl www.renegaci-wow.pun.pl www.paint-online.pun.pl www.pokemon-master-green.pun.pl