Ogłoszenie

Posty można dodawać bez uprzedniej rejestracji. Kontakt redakcja.zsi@wp.pl

#91 2018-04-19 08:46:11

kolec

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-30
Posty: 95

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ozorków: Prywatnych tramwajów raczej nie będzie

Do samorządu miasta Ozorkowa nie wpłynęła żadna oferta od prywatnego operatora, który chciałby wyremontować trasę tramwajową do Łodzi i wznowić na niej ruch. Nie są też prowadzone żadne rozmowy na ten temat. Przeczy to informacjom pojawiającym się podczas protestów przeciwko likwidacji linii 46.
Głównym organizatorem protestów przeciwko likwidacji tramwajowej linii 46 z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa pozostaje Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. Podczas ostatniego spotkania organizacji z zaniepokojonymi sytuacją transportową po zawieszeniu ruchu mieszkańcami organizacja wskazywała na możliwe, realne zdaniem jej władz warianty wznowienia kursów. Jednym z nich miałoby być zaangażowanie prywatnego podmiotu, który na własny koszt wyremontowałby tory oraz infrastrukturę energetyczną i następnie samodzielnie realizowałby przewozy.

Społecznicy oczekują na reakcję samorządów, ale...

– Pojawiła się propozycja od jednego z polskich operatorów, który specjalizuje się w odbudowie linii, po których w przeszłości kursowały pojazdy szynowe. W jego ofercie jest remont infrastruktury od Helenówka [granica z Łodzią] do pętli w Ozorkowie na koszt własny tego podmiotu i wznowienie przewozów – stwierdził Adam Rembak, przedstawiciel SnrOPKTwRŁ. Stowarzyszenie nie wskazało jednak, z czyjej strony i do kogo wpłynęła taka oferta. – Chcemy być może po raz ostatni pozwolić wykazać się naszym władzom – tłumaczy organizator protestów.

– Informacja taka jest już od kilku dni w urzędach i czekamy teraz na reakcję samorządów – powiedział jedynie Adam Rembak. Trudno wskazać, o jaki podmiot mogłoby chodzić, bo na rynku praktycznie nie ma niezależnych od lokalnych władz operatorów tramwajowych dysponujących także potencjałem finansowym i organizacyjnym niezbędnym do przeprowadzenia remontu. Wiemy jednak z całą pewnością, że nie chodzi tu o aktywną na lokalnych liniach kolejowych grupę SKPL. – Nic nam o tym nie wiadomo – stwierdza bowiem Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo.

... gmina Ozorków nie otrzymała żadnej propozycji w tej sprawie

Co więcej, wpłynięcia jakichkolwiek propozycji w tym temacie nie potwierdzają władze Ozorkowa. – Nie wiem, skąd pan Adam Rembak ze stowarzyszenia czerpie takie informacje, natomiast z pewnością nie uzyskał ich z naszej strony – zapewnia nas Iza Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie. – Do władz miasta Ozorkowa nie zgłosił się żaden prywatny podmiot gotów na własny koszt wyremontować trasę i prowadzić na niej przewozy – jednoznacznie stwierdza nasza rozmówczyni.

– Do burmistrza Jacka Sochy nie dotarły także żadne sygnały ze strony prywatnego podmiotu na temat chęci spotkania w powyższej sprawie – uzupełnia przedstawicielka samorządu. Wszystko wskazuje więc na to, że gminy będą musiały znaleźć inne rozwiązanie finansowania niezbędnej inwestycji. Zgodnie z ostatnimi deklaracjami władz Ozorkowa miasto widzi szanse na powodzenie projektu dzięki dofinansowaniu ze środków centralnych.

http://www.transport-publiczny.pl/mobil … 58255.html

Offline

#92 2018-05-07 21:29:01

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 196

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Tramwaj 46 do Ozorkowa zawieszony. Złodzieje "korzystają" i kradną sieć trakcyjną

Policja w Zgierzu poszukuje sprawców kradzieży fragmentu sieci trakcyjnej z linii tramwajowej numer 46 na odcinku z Łodzi do Ozorkowa.

Do przestępstwa doszło na początku maja, kiedy zostało wyłączone napięcie na trasie do Ozorkowa. - Sprawdzamy skupy złomu, żeby odnaleźć materiały, ewentualnie znaleźć sprawców kradzieży. W tej chwili, z uwagi na wyłączenie tego odcinka z eksploatacji, jest mniejszy ruch i złodzieje próbują to wykorzystać - wyjaśnia Robert Borowski, rzecznik zgierskiej policji.

Koszt naprawienia ubytku w trakcji MPK oszacowało na ćwierć miliona złotych. Naprawy miałaby dokonać gmina Zgierz, bo przewoźnik na początku kwietnia wypowiedział umowę na dzierżawę trasy.
Wójt gminy Zgierz, Barbara Kaczmarek, na razie nie zamierza zdemontować torowiska na swoim odcinku: - Żeby zdemontować tę sieć, musimy zrobić kosztorys, wycenę tego na swoim odcinku. MPK musi to zdemontować, bo w okolicy nie ma innej firmy, która mogłaby to zrobić. Jest to niemiłe i niesympatyczne, że losy tramwaju nie zostały jeszcze rozstrzygnięte, a złodzieje już działają - nie ukrywa wójt Kaczmarek.

Kursowanie tramwaju linii 46 z Łodzi do Ozorkowa zostało zawieszone w lutym z powodu złego stanu infrastruktury. Jednak władze samorządów, przez których teren linia przebiega zapewniały, że jej zawieszenie nie oznacza likwidacji.

https://www.radiolodz.pl/posts/44123-tr … -trakcyjna

Offline

#93 2018-05-07 21:35:20

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 196

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ozorków: Skradziono sieć trakcyjną linii 46. MPK wypowiedziało umowę na jej dzierżawę

Kolejne wydarzenie oddala wizję przywrócenia kursów tramwajowej linii 46 z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Złodzieje skradli przeszło pół kilometra przewodu jezdnego rozwieszonego na leśnym odcinku trasy przebiegającym przez terytorium gminy Zgierz. Dzień lub dwa przed wydarzeniem wyłączone zostało napięcie w sieci trakcyjnej i podstacji Ozorków, bo łódzkie MPK wypowiedziało umowę na dzierżawę tej części infrastruktury.
Postępuje degradacja techniczna infrastruktury na nieczynnej linii tramwajowej z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Jak informowaliśmy w kwietniu, w związku z pracami wykonywanymi na terenie Ozorkowa, które skupiają się na poprawie jakości komunikacji drogowej, zdemontowana została część infrastruktury energetycznej. Do kolejnego – tym razem nielegalnego – demontażu elementów sieci trakcyjnej doszło w czasie długiego weekendu majowego.

MPK wypowiedziało umowę dzierżawy sieci trakcyjnej

Doniesienia o dokonanej kradzieży potwierdza Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, które do niedawna zarządzało całą infrastrukturą tramwajową. – Informację o kradzieży części sieci trakcyjnej otrzymaliśmy 2 maja o godz. 5.30. Skradzione zostało 561 m przewodu jezdnego w Lućmierzu, między 117. a 127. słupem – wskazuje nasza rozmówczyni. Odcinek, na którym dokonano kradzieży, przebiega przez tereny leśne.

Równie istotne co sam fakt kradzieży wydają się przy tym wskazane przez przedstawicielkę MPK zmiany dotyczące zarządzania nieczynną infrastrukturą. – Na początku kwietnia wypowiedzieliśmy umowę dzierżawy sieci trakcyjnej z miesięcznym okresem wypowiedzenia – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni. Jak dodaje Agnieszka Magnuszewska, było to powodem wyłączenia napięcia na terenie Ozorkowa i podstacji Ozorków, jakie nastąpiło 30 kwietnia.

Łódzka spółka nie odpowiada już za stan sieci trakcyjnej na linii ozorkowskiej

– Ze względu na to, że okres wypowiedzenia wspomnianej umowy minął, MPK-Łódź nie odpowiada już za stan sieci na linii ozorkowskiej – podsumowuje rzecznik prasowy łódzkiej spółki. – Kwestia jej odtworzenia leży w gestii gminy Zgierz i miasta Ozorków – podkreśla. Kradzież miała miejsce na terenie gminy wiejskiej Zgierz.

Nie znamy na razie decyzji podłódzkiego samorządu dotyczącej ewentualnej naprawy. Przywrócenie ciągłości infrastruktury zasilającej naprawdopodobniej nie przybliżyłoby jednak do wznowienia kursowania tramwaju linii 46. Jak pisaliśmy już na naszych łamach, ostatnie, kwietniowe spotkanie gmin dotyczące przyszłości komunikacji pomiędzy Łodzią a Ozorkowem nie przyniosło przełomowego rozwiązania. Zainteresowane jednostki wciąż nie mają konkretnego pomysłu na pozyskanie dofinansowania zewnętrznego, bez którego nie ruszy inwestycja niezbędna do ponownego uruchomienia przewozów. Gminy odrzuciły już bowiem wariant, w którym wykonane byłyby jedynie najpilniejsze prace pozwalające na przejazd tramwaju, i – przynajmniej deklaratywnie – dążą do przeprowadzenia pełnej modernizacji zdegradowanego torowiska.

http://www.transport-publiczny.pl/mobil … 58448.html

Offline

#94 2018-05-08 07:44:55

b52

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-22
Posty: 197

Re: Koniec lini tramwajowej 46

To już raczej koniec linii 46.
Łódzkie MPK wylaczylo swiatlo na sieci trakcyjnej co jest chyba jednym z ostatnich gwoździ do trumny tramwaju do Ozorkowa.

Offline

#95 2018-05-18 20:10:02

kolec

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-30
Posty: 95

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Gmina Zgierz nie odtworzy skradzionej sieci trakcyjnej

Sieć trakcyjna na nieczynnej linii tramwajowej do Ozorkowa nie zostanie uzupełniona – informuje gmina wiejska Zgierz. Podłódzki samorząd argumentuje, że nawet po wykonaniu prac naprawczych stan infrastruktury energetycznej nie pozwoliłby na wznowienie komunikacji tramwajowej na trasie 46. Przed kilkoma tygodniami doszło do kradzieży przeszło półkilometrowego odcinka przewodu jezdnego.
Na początku maja informowaliśmy o kradzieży sieci trakcyjnej na nieczynnej linii tramwajowej 46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Tramwaje nie kursują tam od lutego, bo ekspertyza zlecona przez MPK-Łódź wykazała nadmierne zużycie przewodu jezdnego. Wraz z końcem kwietnia przestała obowiązywać umowa, na mocy której dzierżawcą infrastruktury energetycznej na terenie gminy Zgierz był właśnie przewoźnik tramwajowy. Skutkiem tego było wyłączenie napięcia.

Uzupełnienie sieci i tak nie pozwoliłoby na bezpieczny przejazd

Niemal natychmiast po tym zdarzeniu z braku niebezpieczeństwa porażenia skorzystali złodzieje, kradnąc 561 m przewodu jezdnego na terenie sołectwa Lućmierz, na obszarze o charakterze leśnym. – MPK-Łódź nie odpowiada już za stan sieci na linii ozorkowskiej – wskazywała wówczas rzecznik prasowy spółki Agnieszka Magnuszewska. – Kwestia jej odtworzenia leży w gestii gminy Zgierz i miasta Ozorków – dodała.

Dziś znamy już stanowisko lokalnego samorządu. – Gmina Zgierz nie planuje naprawy sieci poprzez uzupełnienie skradzionego fragmentu przewodu, ponieważ cała trakcja tramwajowa nie spełnia warunków technicznych niezbędnych do jej prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji – tłumaczy Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz, powołując się na dane z Referatu Infrastruktury Technicznej UGZ. Dodajmy przy tym, że przewód jezdny na odcinku, na którym został skradziony, był nowszy niż na innych częściach trasy.

Samorządy potrzebują czasu na wypracowanie rozwiązania

Gmina zapewnia jednocześnie, że nadal dąży do wznowienia kursowania linii 46, które ma być jednak możliwe dopiero po realizacji bardzo szeroko zakrojonych prac modernizacyjnych. – Cały czas trwają starania samorządów będących sygnatariuszami porozumienia międzygminnego w zakresie wspólnej realizacji międzygminnej komunikacji tramwajowej mające na celu przywrócenie kursowania tramwajów. Ze względu na bardzo duże koszty modernizacji linii tramwajowej działania te wymagają czasu – ocenia jednak nasza rozmówczyni.

Kolejne spotkanie Łodzi i okolicznych gmin dotyczące przyszłości linii 46 ma odbyć się – zgodnie z informacjami z Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi – na przełomie maja i czerwca. Wydaje się przy tym, że w obliczu postępującej degradacji istniejącej infrastruktury nierealnym pozostaje scenariusz wznowienia komunikacji po przeprowadzeniu prac w mniejszym zakresie niż kompleksowa modernizacja. Żadne dotychczasowe rozmowy nie przyniosły tymczasem rozwiązania problemu braku źródeł jej finansowania.

http://www.transport-publiczny.pl/mobil … 58558.html

Offline

#96 2018-05-19 10:58:22

ho

Gość

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ile UMZ wydał pieniędzy w związku z przygotowaniami do projektu Łódzkiego Tramwaju Regionalnego? To było m.in. niemałe wynagrodzenie dla firmy z Krakowa, która miała przygotować wniosek (mimo, że urząd dysponował komórką ds funduszy pomocowych), dla osób prowadzących ankiety wśród mieszkańców  osiedla 650-lecia (pracowników spółdzielni mieszkaniowej). Dlaczego wniosek nie przeszedł - czy nie dlatego, że źle zakwalifikowano w nim VAT? Dlaczego więc te pieniądze wyrzucono w błoto, zamiast przeznaczyć na remont istniejącej wówczas infrastruktury?! Teraz ta infrastruktura niszczeje, za chwilę nie będzie już czego modernizować, a problem rozwiąże się sam :-)

#97 2018-05-19 11:25:40

ho

Gość

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Polecam lekturę Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego na lata 2009-2015, opracowanego przez Jana Friedberga i Mariusza Szubrę na zlecenie UMZ, stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały XXXIII/302/09 Rady Miasta Zgierza z 26.03.09.

#98 2018-06-01 20:44:23

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 196

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Zgierz: Wniosek ws. remontu tramwaju dużo później

Urząd Miasta Zgierza zapowiada, że złoży wniosek o dofinansowanie planowanej inwestycji tramwajowej w nowym terminie, który wyznaczono na 9 lipca. Daje to szansę na remont odnogi do pl. Kilińskiego w Zgierzu. Nadal nie ma natomiast konkretnego scenariusza zdobycia funduszy na modernizację linii ozorkowskiej.
Po lutowym zawieszeniu komunikacji tramwajowej na łódzkich liniach 45 (do Zgierza) i 46 (do Ozorkowa) władze Zgierza bardzo szybko zapowiedziały rozpoczęcie remontu torowiska na pierwszej z wymienionych tras. Roboty miały objąć według planów odcinek od Helenówka na granicy z Łodzią do przystanku Kurak, na którym rozgałęziają się obie odnogi, a także od Kuraka do pętli Plac Kilińskiego. Kilka dni po wstrzymaniu przewozów podjęto prace demontażowe.

Wniosek o dofinansowanie na razie nie został złożony

Na przeprowadzenie dalszego ciągu inwestycji pozwolić ma dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Podłódzkie miasto liczy na środki z instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne, którymi zarządza stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny. Zadanie dotyczące remontu trasy znalazło się na liście podstawowej Strategii Rozwoju ŁOM.

Stowarzyszenie informowało początkowo, że władze Zgierza muszą złożyć odpowiedni wniosek do końca kwietnia. Tak się jednak nie stało. W pierwszej połowie maja Urząd Miasta Zgierza poinformował nas, że dokumentacja zostanie przygotowana i przekazana do ŁOM najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu. Dziś wiemy już jednak, że także ten termin jest nierealny.

Zmieniły się wymogi dotyczące dokumentacji projektowej

– W związku ze zmianą wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014-2020 i zmianą opisów osi priorytetowych instytucja zarządzająca wyznaczyła nową datę końcową wezwania do złożenia wniosku – 9 lipca 2018 r. – tłumaczy Renata Karolewska, pełnomocnik ds. komunikacji społecznej Urzędu Miasta Zgierza. – W tej sytuacji jesteśmy zmuszeni nanieść sporo zmian w naszej dokumentacji – stwierdza. Dodaje przy tym, że UMZ nie jest w tej chwili w stanie określić, kiedy ostatecznie uda się złożyć wniosek.

– Informację o wprowadzonych [w programie] zmianach otrzymaliśmy [dopiero] 24 maja – tłumaczy. – Wniosek na pewno zostanie złożony w terminie – zapewnia nas jednak przedstawicielka zgierskiego samorządu. – Na pytanie, kiedy należy spodziewać się decyzji [w tej sprawie], może odpowiedzieć jedynie Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego – my możemy jedynie zgadywać – kończy.

Nie ma konkretnych planów remontowych dalszego odcinka linii 46

Przypomnijmy, że od lutego nieczynna jest także linia 46 przez Zgierz do Ozorkowa. Samorządy wszystkich gmin deklarują, że chcą wznowić kursowanie ważnego dla lokalnych społeczności tramwaju po realizacji pełnej modernizacji całej trasy. O ile jednak w przypadku linii zgierskiej istnieje plan pozyskania na ten cel środków, o tyle nie ma konkretnych scenariuszy finansowania remontu linii ozorkowskiej.

http://www.transport-publiczny.pl/mobil … 58631.html

Offline

#99 2018-07-13 07:38:27

Adela

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-09-22
Posty: 100

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Całkowita dewastacja sieci trakcyjnej w gminie Zgierz

Na przełomie kwietnia i maja 2018 na linii „46” wygasła umowa dzierżawy na infrastrukturę energetyczną, łódzki przewoźnik wypowiedział ją gminom miesiąc wcześniej.

Szybko potwierdziły się nasze obawy, wyrażone w notatce Demontaż elementów sieci trakcyjnej , już w pierwszych dniach maja, czyli krótko po wygaśnięciu dzierżawy, miały miejsce liczne kradzieże i dewastacje sieci trakcyjnej.

Od dnia 10 lipca, Gminny Zakład Komunalny, na zlecenie wójta gminy Zgierz, prowadzi demontaż połączony z dewastacją pozostałych elementów miedzianych sieci trakcyjnej. Na miejscu cięte są: zarówno zużyty przewód jezdny, jak i niepodlegające zużyciu liny nośne!

W dniu 11 lipca w obliczu tego faktu interwencję na policji podjął Przedstawiciel naszego Stowarzyszenia. Zgłosił niszczenie przez służby Urzędu Gminy elementów użytecznych, zdatnych do ponownego wykorzystania. Policja w Zgierzu oszacowała czas pojawienia się na miejscu na około 2 godziny. Prędzej udało się wezwać policję z Ozorkowa. Funkcjonariusze odmówili podjęcia wstrzymania wycinki, tłumacząc że osoby mają pozwolenie na demontaż. Pomimo wielokrotnych wyraźnych uporczywych próśb naszego Przedstawiciela, wielokrotnie odmówili również sporządzenia notatki ze wskazaniem niszczenia użytecznych lin nośnych. I odjechali.

http://tramwaj46.pl/news/calkowita-dewa … ie-zgierz/

Offline

#100 2018-07-13 22:56:59

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 196

Re: Koniec lini tramwajowej 46

W Zgierzu znikają kable trakcyjne linii 46. Zatrzymano złodziei na gorącym uczynku

Policjanci ze Zgierza zatrzymali dwóch mężczyzn podczas próby kradzieży przewodów trakcyjnych. Z kabli korzystała kiedyś linia tramwajowa nr 46.

Mężczyźni usiłowali dokonać kradzieży 80 metrów tego przewodu o wartości 1000 zł. - W toku pozostają trzy inne sprawy takich kradzieży. Śledczy cały czas nad nimi pracują. Liczę, że także w tym przypadku uda się zatrzymać sprawców - informuje Magdalena Nowacka z policji w Zgierzu.

Za kradzież kabla zawieszonej trakcji inii 46 w Zgierzu, zatrzymanym mężczyznom grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

https://www.radiolodz.pl/posts/45754-w- … ym-uczynku

Offline

#101 2018-07-15 20:00:15

yoker

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-01-10
Posty: 91

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Zbliżają się wybory, to rządzący w Zgierzu (Przemysław Staniszewski), gminie Zgierz (Barbara Kaczmarek) i Ozorkowie (Jacek Socha) obiecują.
Tradycyjnie skończy się na obietnicach.

Kolejne próby ratowania linii 46

Władze trzech samorządów chcą wspólnymi siłami uratować zawieszoną w lutym linię tramwajową 46.

Po wakacjach włodarze gminy Zgierz, miasta Zgierza i Ozorkowa podpiszą specjalne porozumienie w sprawie tramwaju linii 46.

- Będzie to tak zwany związek międzygminny, porozumienie reprezentujące interesy linii - mówi wójt gminy Zgierz Barbara Kaczmarek. - Najprawdopodobniej po sezonie letnim podpiszemy taki dokument.

Burmistrz Ozorkowa Jacek Socha dodaje, że ma zapewnienia od strony rządowej w sprawie wspierania odbudowy linii 46.

Szacuje się, że koszt remontu zniszczonego torowiska i trakcji może przekroczyć nawet 200 milionów złotych. Ostatni tramwaj wyjechał z Łodzi do Ozorkowa na początku lutego.

https://www.radiolodz.pl/posts/45771-ko … a-linii-46

Offline

#102 2018-07-17 07:59:42

kolec

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-30
Posty: 95

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Zgierz demontuje trakcję najdłuższej linii tramwajowej w Polsce. Gmina sprzeda ją na złom

Powoli znika ślad po linii tramwajowej Łódź - Zgierz - Ozorków. Tramwaj nr 46 przestał kursować z powodu fatalnego stanu infrastruktury, a pieniędzy na jego modernizację nadal nie ma. Tymczasem Urząd Gminy Zgierz zwija i sprzedaje trakcję linii, zanim padnie ona łupem złodziei.

Działająca do niedawna najdłuższa w Polsce linia tramwajowa – z Łodzi do Ozorkowa – znika z krajobrazu województwa łódzkiego. Dosłownie. Przypomnijmy, że od pół roku jest zawieszona ze względu na fatalny stan techniczny infrastruktury. Może ją uratować gruntowny remont, na który jednak na razie nie stać samorządów, przez które kursowała. Sieć została odłączona od napięcia.

Miedzianymi elementami trakcji szybko zainteresowali się złodzieje. Do demontażu zabrali się już dwa dni po odłączeniu napięcia. Poszło szybko. Na przykład w lesie między Luźmierzem a Emilią skradziono przewód o długości 600 m. Urząd Gminy Zgierz, na którego terenie to się stało, uznał, że jeśli już sprzedaż sieci ma zasilić czyjś budżet, to niech to będzie budżet gminy.

Oficjalna rozbiórka trwa od 10 lipca.

– Sieć nie spełnia wymogów technicznych. Wbrew temu, co twierdzą niektórzy, nie nadaje się do eksploatacji, a jedynie na złom – wyjaśnia Wiesław Olender, zastępca wójta gminy Zgierz
.

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,23 … rzeda.html

Offline

#103 2018-08-02 09:42:35

alert44

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-11-04
Posty: 18

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Chyba już się pogodzona z likwidacją linii 46. Na potzeby kampanii wyborczej obiecuje się reaktywacje linii 46.

https://www.radiolodz.pl/posts/46110-je … u-linii-45

Offline

#104 2018-09-13 20:00:02

kolec

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-30
Posty: 95

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Doniesienie do prokuratury w sprawie likwidacji sieci trakcyjnej tramwaju 46

Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim złożyło do prokuratury krajowej doniesienie o podejrzeniu popełnia przestępstwa na wójta gminy Zgierz Barbarę Kaczmarek.

Chodzi o zdemontowanie przez gminę sieci trakcyjnej tramwaju 46. Barbara Kaczmarek o całej sprawie dowiedziała się z mediów i jak powiedziała nie ma sobie nic do zarzucenia, a decyzja o usunięciu trakcji zapadła po tym jak była ona systematycznie rozkradana.

- Jest to majątek gminy, za który odpowiada wójt. Ta sieć trakcyjna miała wartość złomową. Tramwaj został wstrzymany ponieważ sieć nie nadawała się do użytkowania. Złomiarze rozkradali ją, często zostawiając wiszące kable, które utrudniały mieszkańcom np. wjazdy do posesji. W związku z tym Gminny Zakład Komunalny, jako nasza jednostka, dostał polecenie demontażu trakcji - tłumaczy Barbara Kaczmarek.

Zniszczona sieć trafiła na skup złomu. Ostatni tramwaj do Ozorkowa pojechał 3 lutego. Kursowanie linii zawieszono do odwołania, z powodu złego stanu infrastruktury.

https://www.radiolodz.pl/posts/47113-do … ramwaju-46

Offline

#105 2018-10-10 09:00:03

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 196

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Są pieniądze na remont linii tramwajowej do Zgierza


Władze Zgierza pozyskały blisko 9 milionów złotych unijnej dotacji na remont linii tramwajowej od łódzkiego Helenówka do zgierskiego Kuraka


Oznacza to, że w ciągu dwóch najbliższych lat na tory wróci tramwaj linii 45, który przestał kursować na początku roku.

Za pozyskane pieniądze, oprócz kompleksowej modernizacji torowiska i trakcji, uda się wybudować nowe miejsca parkingowe i drogę rowerową.

Władze Zgierza do pozyskanej kwoty będą musiały dołożyć z budżetu blisko 4 miliony złotych.

https://www.radiolodz.pl/posts/47678-sa … do-zgierza

Offline

Poglądy wyrażane na Forum stanowią opinie jego użytkowników. Administracja Forum zastrzega sobie możliwość ingerowania w treści postów w przypadku naruszania dóbr osobistych oraz używania niecenzuralnych określeń.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
wiersze o przyjaciołach www.rpgcity.pun.pl top eleven strzałki magia swiec przyciaganie pieniedzy jak wyczyścić przedmioty w akwarium