Ogłoszenie

Posty można dodawać bez uprzedniej rejestracji. Kontakt redakcja.zsi@wp.pl

#106 2018-10-11 04:58:31

Romek

Gość

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ciekawe czy Miasto Zgierz znajdzie pieniądze na wkład własny na przywrócenie linii 45?

#107 2018-11-02 17:59:04

Laluś

Użytkownik

Zarejestrowany: 2017-05-08
Posty: 196

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Było tyle narzekania i krytyki jednak linia tramwajowa 45 powróci do Zgierza.

Offline

#108 2019-01-10 11:32:04

FBI

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-04-10
Posty: 100

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Łódzkie: Więcej środków RPO na transport – w tym tramwaj podmiejski?

Czy tramwajowa linia 46 Łódź – Zgierz – Ozorków ruszy dzięki środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego? Region anonsuje kolejny konkurs projektów i zapewnia, że losy tramwajów są dla niego wyjątkowo istotne.
Od niemal roku nieczynna pozostaje tramwajowa linia podmiejska 46 łącząca Łódź ze Zgierzem i Ozorkowem. Prowadzone przez kilka miesięcy rozmowy lokalnych samorządów nie doprowadziły jednak do żadnego rozwiązania problemu braku środków na przeprowadzenie niezbędnej modernizacji trasy, której zły stan techniczny doprowadził do zawieszenia ruchu. Część gmin pokładała nadzieje w możliwości uzyskania wsparcia zewnętrznego ze strony Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Linie podmiejskie ważne także dla samej Łodzi

Nowe władze regionu zapewniają o swoim poparciu dla wszelkich działań, które mogą usprawnić i podnieść jakość usług czy zwiększyć bezpieczeństwo systemu publicznego transportu zbiorowego tak, by był on przyjazny dla środowiska i konkurencyjny względem transportu indywidualnego, w tym w zakresie podmiejskich linii tramwajowych. – Realizacja tego celu pozytywnie wpłynęłaby na integrację wewnętrzną mieszkańców regionu, zwiększenie ich mobilności oraz poprawę dostępu do rynku pracy, edukacji i usług społecznych – ocenia Magdalena Kamińska, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego.

– Ponowne uruchomienie połączenia pomiędzy Łodzią a Ozorkowem, a także kompleksowa modernizacja pozostałych linii tramwajów podmiejskich wymagających inwestycji, przyczyniłyby się do zwiększenia wewnętrznej integracji miasta Łodzi i jej obszaru funkcjonalnego, w szczególności obszarów wiejskich – podkreśla przy tym nasza rozmówczyni. Zapewnia przy tym, że pozytywna ocena roli tramwajowej komunikacji podmiejskiej może przełożyć się na konkretną pomoc pieniężną. – Województwo już w 2014 r. poinformowało prezydentów, burmistrzów i wójtów miast i gmin, przez obszar których przebiegają podmiejskie linie tramwajowe, o możliwościach pozyskania środków finansowych na realizację inwestycji z nimi związanych – podkreśla.

W ciągu kilku miesięcy ruszy kolejny konkurs transportowy RPO WŁ

O ile wiele możliwości, które pozostawały otwarte na początku aktualnej perspektywy budżetowej UE, jest już wyczerpane, o tyle w tym roku samorządy mają stanąć przed kolejną szansą na wsparcie – tym razem udzielane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. – Alokacja na działanie „Niskoemisyjny transport miejski” na lata 2014 – 2020 początkowo wynosiła 93 mln 690 tys. 668 euro. Dostrzegając wagę inwestycji z tego obszaru, w wyniku renegocjacji z Komisją Europejską, w 2018 r. zwiększono tę kwotę do 139 mln 800 tys. 668 euro. W 2019 r. planowany jest kolejny konkurs – zapowiada przedstawicielka UMWŁ.Nie wskazuje przy tym, jak duża kwota będzie w nim dostępna.   

– Samorząd województwa łódzkiego dołoży też wszelkich starań, aby kwestia zapewnienia zintegrowanego i ekologicznego transportu w obrębie aglomeracji łódzkiej została podjęta w toku prac nad nową strategią rozwoju województwa, a także nad innymi dokumentami, których zapisy będą miały wpływ na realizację przyszłych inwestycji w regionie łódzkim – dodaje Magdalena Kamińska. Przypomnijmy jednak, że otrzymanie środków pomocowych z UE nie gwarantuje sukcesu inwestycji. Władze Pabianic wciąż nie mogą bowiem rozstrzygnąć dużego przetargu na remont linii tramwajowej, którego realizacja wydawała się pewna po przydzieleniu na ten cel wielomilionowego wsparcia z RPO przyznanego w ramach poprzedniego konkursu projektów.

Pabianice wciąż czekają na dodatkowe środki

Miasto liczy, że otrzyma dodatkowe środki, które pozwoliłyby wybrać jednego z oferentów we wspomnianym postępowaniu (oferty znacząco przekroczyły założony budżet). W poniedziałek publikowaliśmy na naszych łamach stanowisko Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, zgodnie z którym do resortu nie wpłynął wniosek władz regionalnych w tej sprawie. Jak zapewnił nas jednak jeszcze w poniedziałek były marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, poprzedni Zarząd Województwa Łódzkiego skierował do MIiR wniosek o przesunięcie środków pomiędzy osiami priorytetowymi (z rewitalizacji na transport niskoemisyjny). Zgoda ministerstwa na takie działanie miałaby pozwolić na dalsze procedowanie sprawy przyznania dodatkowej dotacji samorządom Pabianic i Ksawerowa. Wczoraj zadaliśmy pytania prasowe w sprawie toczącej się procedury Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Łódzkiego kierowanemu już przez nowego marszałka Grzegorza Schreibera oraz MIiR – więcej informacji opublikujemy po otrzymaniu aktualnego stanowiska UMWŁ i resortu.

https://www.transport-publiczny.pl/mobi … 60501.html

Offline

#109 2019-02-03 21:25:04

Przemysław Tuszyński

Użytkownik

Zarejestrowany: 2018-11-20
Posty: 20

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Mija rok od zawieszenia linii nr 45 i 46. Czy tramwaje powrócą na swoje trasy?

Nadzieja na przywrócenie tramwaju nr 45 z Łodzi do Zgierza i brak działań w sprawie tramwaju nr 46 z Łodzi do Ozorkowa - tak wygląda sytuacja dokładnie rok po zawieszeniu obu linii.

3 lutego 2018 roku w ostatnią sentymentalną podróż tramwajowej nr 46 wybrało się prawie 200 osób. Przyczyną zawieszenia obu linii był fatalny stan torowiska i brak funduszy na ich remont. Dziś, według Radosława Michalaka ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Komunikacji Podmiejskiej w regionie łódzkim, niewiele się zmieniło. - Zostanie uratowana jedynie linia nr 45 do Zgierza, która prowadzi od Helenówka przez Kurak do placu Kilińskiego. Dalej nie dzieje się nic. To moim zdaniem nieporadność samorządów. Gmina Ksawerów i miasto Pabianice pozyskały dotację, wykazały się wielką determinacją i prawdopodobnie ich linia zostanie wyremontowana. Natomiast jeżeli chodzi o Ozorków i gminę Zgierz, są tylko obietnice.

Z kolei, jak zauważa Mateusz Mirys z Zarządu Krajowego Partii Razem, który także opowiadał się przeciwko zawieszeniu linii, inwestycje są nadal konieczne. - Tysiące osób ze Zgierza i Ozorkowa straciło wygodny dojazd do pracy i szkoły. Widać, że to rozwiązanie z autobusami zastępczymi, które stoją w gigantycznych korkach w godzinach szczytu, to nie jest dobry pomysł.

Wsparcie dla inwestycji związanych z podmiejską komunikacją tramwajową, w tym dla linii z Łodzi do Ozorkowa, zadeklarował też Marszałek Województwa Łódzkiego Grzegorz Schreiber. W grudniu, w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych napisał: pragnę wyrazić poparcie dla wszelkich działań mających na celu ponowne uruchomienie połączenie tramwajowego pomiędzy Łodzią a Ozorkowem, a także kompleksową modernizację pozostałych linii tramwajów podmiejskich wymagających inwestycji.

Na razie nie znamy konkretnych dat i terminów, ale nadzieja pozostaje tym większa, że pod koniec stycznia marszałek Schreiber wsparł inną linię podmiejską. Przekazał brakujące 12 mln zł na remont linii 41 z Łodzi do Pabianic.

https://www.radiolodz.pl/posts/50413-mi … woje-trasy

Offline

#110 2019-02-19 03:50:49

FBI

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-04-10
Posty: 100

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Najpóźniej za dwa lata pojedziemy tramwajem linii 45 do Zgierza

W październiku ubiegłego roku informowaliśmy, że władze Zgierza pozyskały blisko 9 mln zł unijnej dotacji na remont linii tramwajowej od łódzkiego Helenówka do zgierskiego Kuraka. Niebawem minie pół roku od tej informacji, a postępów prac nie widać.

Wiceprezydent Zgierza Bohdan Bączak powiedział, że obecnie trwają procedury przetargowe, ale jeszcze tym roku ruszą prace przy remoncie torów i trakcji pomiędzy łódzkim Helenówkiem i Kurakiem w Zgierzu. - W tej chwili trwają pierwsze postępowania przetargowe. Tak jak zawsze przy procesie budowlanym, najdłużej trwa przygotowywanie dokumentacji oraz wyłanianie wykonawcy. Kiedy wykonawca wchodzi już na budowę, to dopiero wszystko jest widoczne i efektowne. Myślę, że budowa powinna rozpocząć się do końca tego roku, a linia powinna wrócić do kursowania pod koniec 2020 lub na początku 2021 roku. Zgierz bardzo chce mieć tramwaj, który będzie obsługiwał mieszkańców miasta, czyli tę podstawową, najważniejszą linię nr 45, ale także linię nr 46. Zależy nam na utrzymaniu całego tramwaju linii nr 46 i cały czas pracujemy nad tym z Ozorkowem i gminami ościennymi - poinformował Bączak.

Burmistrz Ozorkowa Jacek Socha podkreślił, że bez współpracy ta inwestycja nie ma żadnych szans. - Tak jak powiedział pan prezydent Bączak, cały czas rozmawiamy i analizujemy możliwości pozyskania środków. Wielokrotnie powtarzałem, że nie dopuszczę do likwidacji komunikacji publicznej między Ozorkowem a Łodzią i to jest dla mnie priorytet, podobnie jak dla Zgierza. Działamy, jesteśmy partnerami, rozumiemy się. Problem polega na tym, że na tę chwilę nie ma żadnego programu, który umożliwiłby nam pozyskanie środków - dodał Socha.

- Czekamy na współpracę z gminami. Jeżeli tylko taka nastąpi, jeżeli gminy zdecydują podjąć się działania, to na pewno odpowiedź będzie pozytywna - dodał marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.

Mieszańcy Zgierza przyznają, że tramwaju im brakuje, a obecna komunikacja autobusowa z Łodzi nie jest komfortowa. - Tramwaju bardzo brakuje. Dojeżdżało się szybciej niż autobusem, bo ten, szczególnie w godzinach szczytu, stoi w korkach. Jest to problem. 75 proc. zgierzan pracuje w Łodzi. Tramwaj jest niezbędny - powiedział jeden z mieszkańców Zgierza.

Władze Zgierza na remont linii tramwajowej pozyskały blisko 9 mln zł unijnej dotacji, z budżetu dodała ok. 4 mln zł. Za pozyskane pieniądze, oprócz kompleksowej modernizacji torowiska i trakcji, uda się wybudować nowe miejsca parkingowe i drogę rowerową.

https://www.radiolodz.pl/posts/50772-na … do-zgierza

Offline

#111 2019-03-28 20:53:12

j23

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-07
Posty: 261

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Czy zamiast tramwajem będzie jeździć rowerem?

http://www.zgierz.pun.pl/_fora/zgierz/gallery/9_1553802668.jpg

Offline

#112 2019-04-02 20:33:12

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 203

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ozorków: Trwa demontaż infrastruktury tramwajowej

Samorząd Ozorkowa zdemontował sieć trakcyjną na terenie miasta oraz przylegającej do niego gminy wiejskiej Ozorków. To kolejny już zlikwidowany element infrastruktury nieczynnej od roku linii tramwajowej 46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Perspektywy na wznowienie na niej ruchu wciąż są bardzo mgliste.

W lutym minął rok od chwili zawieszenia kursowania tramwajowej linii podmiejskiej 46 z Łodzi do Ozorkowa przez Zgierz. Jeszcze w zeszłym roku gmina wiejska Zgierz zdecydowała się na zdjęcie przewodu jezdnego i sprzedanie go na złom, argumentując to zabezpieczeniem interesu samorządu w związku z próbami kradzieży elementów infrastruktury sieciowej. Dziś perspektywy wznowienia komunikacji tramwajowej są tak samo mgliste, jak dwanaście miesięcy temu, a nieużywane torowisko ulega stałej degradacji.

Złodzieje nie zabezpieczają należycie sieci, więc lepiej zdemontować ją przed nimi

Doszło też do likwidacji części infrastruktury energetycznej na terenie dwóch kolejnych gmin. – Nasze miasto podjęło decyzję o demontażu sieci trakcyjnej tramwaju na terenie Ozorkowa, ponieważ nasilają się kradzieże elementów sieci. Złodzieje pozostawiają niezabezpieczone elementy, co może stwarzać zagrożenie – mówi Izabela Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie.

Sieć trakcyjna nie wisi już także nad torowiskiem na terenie sąsiedniej gminy wiejskiej Ozorków. Również i w tym przypadku decyzję o jej likwidacji podjęły władze samego Ozorkowa. – Miasto Ozorków administruje linią tramwajową także na terenie gminy wiejskiej – przypomina bowiem przedstawicielka samorządu.

Koniec problemów biletowych w komunikacji zastępczej

Wczoraj zmieniły się nieco zasady funkcjonowania komunikacji zastępczej na linii Z46 Łódź Radogoszcz Wschód – Ozorków, a także na trasie Z45 biegnącej z Radogoszcza na zgierski pl. Kilińskiego. Z obu linii wycofane zostały bowiem autobusy Zgierskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Markab, które było podwykonawcą Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Spółka ze stolicy aglomeracji ponownie obsługuje więc linie samodzielnie.

W związku z tym – przynajmniej tymczasowo – znika problem dostępności biletów na terenach pozamiejskich, gdzie sieć stacjonarnych punktów sprzedaży jest bardzo słabo rozwinięta. Wszystkie pojazdy MPK są bowiem wyposażone w biletomaty, których brakowało w wozach Markabu. MPK szuka jednak nowego podwykonawcy, który będzie mógł zaoferować w przetargu autobusy wyposażone w automaty sprzedażowe, ale nie jest to kryterium wymagane, a jedynie podnoszące ocenę oferty.

https://www.transport-publiczny.pl/wiad … 61305.html

Offline

#113 2019-04-14 16:22:55

FBI

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-04-10
Posty: 100

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Kradzież sieci trakcyjnej na zgierskim Kuraku

200 metrów miedzianego kabla zniknęło z słupów trakcyjnych znajdujących się przy nieczynnym torowisku tramwajowym na zgierskim Kuraku. Straty oszacowano wstępnie na 10 tys. zł.

- Policjanci ze Zgierza zostali dziś poinformowani o prawdopodobnej kradzieży przewodu trakcyjnego – potwierdził nadkomisarz Adam Kolasa z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. - W tej chwili trwają czynności zmierzające do ustalenia okoliczności tego zdarzenia.

Zgierskie torowisko tramwajowe, podobnie jak i sieć trakcyjna, nie są używane od ponad roku ze względu na fatalny stan techniczny. Kursujące po tej trasie linie i 46 zostały zawieszone, pasażerów do Zgierza i Ozorkowa wożą autobusy komunikacji zastępczej.

Wciąż nie ma konkretnych informacji o tym, kiedy rozpocznie się remont torowiska. Na ten cel władze Zgierza - jeszcze w październiku 2018 roku - pozyskały 9 mln zł unijnej dotacji. Dwa miesiące temu wiceprezydent Zgierza Bohdan Bączak mówił, że trwają procedury przetargowe, ale prace przy remoncie torów i trakcji pomiędzy łódzkim Helenówkiem i Kurakiem w Zgierzu ruszą jeszcze tym roku.

Podobne kradzieże miały miejsce wcześniej na również nieczynnej linii między Zgierzem a Ozorkowem.

https://www.radiolodz.pl/posts/52162-kr … kim-kuraku

Offline

#114 2019-05-11 14:41:21

meva

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-28
Posty: 203

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Z wypowiedzi Grzegorza Leśniewicza (Przewodniczący Rady Miasta Zgierza - wybrany z listy PiS) zamieszczonej na Facebooku wynika, że na linii tramwajowej 46 postawiono przysłowiowy KRZYŻYK.

"Dziś byłem gościem Radia Parada. Uczestniczyłem tam w ciekawej dyskusji na tematy istotne dla mieszkańców Zgierza i Łodzi. Koleżankom i Kolegom z Łodzi mogłem zaprezentować jak wygląda demontowana własnie tramwajowa sieć trakcyjna w Zgierzu. Jest to sztywny drut o przekroju ponad 1 cm., który stwarza zagrożenie dla mieszkańców a w skrajnym przypadku może doprowadzić do śmierci i kalectwa. Niestety w kilku przypadkach padł też łupem przestępców..Duży szacunek dla Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu za demontaż i zabezpieczenie trakcji. Do odtworzenia tramwaju na zgierskim odcinku 46 będzie konieczna nowa sieć.
Gwarantuje Państwu, że jako radni będziemy robić wszystko aby przywrócić ruch tramwajowy na zgierskim odcinku tej linii."

Offline

Poglądy wyrażane na Forum stanowią opinie jego użytkowników. Administracja Forum zastrzega sobie możliwość ingerowania w treści postów w przypadku naruszania dóbr osobistych oraz używania niecenzuralnych określeń.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.yaoiplay.pun.pl www.pfc2d.pun.pl www.ninjaway.pun.pl www.cs-gm.pun.pl www.pielgrzymkapiotrkow.pun.pl