Zgierz - wydarzenia, komentarze, opinie
Użytkownik
....Bączak (zastepca przeydenta Miasta) - kolejny projekt dotyczy linii 46, wnosi o 400 tys. na remont infrastruktury tramwajowej, jesteśmy przeciwni.
z relacji z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 28 października 2013 roku
http://gazetazgrzyt.pl/?p=4244
Offline
Gość
Bączak nie jeździ tramwajami to jest przeciwny.
Zresztą nie mieszka on w Zgierzu tylko Sokolnikach Las, dlatego powinien byc zainteresowany linią tramwajową 46.
Użytkownik
Tramwaje do Ozorkowa pojadą wolniej
Łódzkie MPK ponownie zmniejszyło prędkość tramwajów jeżdżących do Ozorkowa. Powodem jest zły stan torowiska.
Pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem tramwaje jeżdżą teraz z prędkością zaledwie 10 kilometrów na godzinę, a to oznacza że podróż wydłuża się o kolejne 20 minut
Offline
Użytkownik
Tramwaje pojadą wolniej
Tramwaj 46 zniknie z rozkładu jazdy MPK? Wszystko na to wskazuje. Po kolejnych ograniczeniach prędkości podróż z Łodzi do Ozorkowa trwa 98 minut. Przy takim czasie przejazdu dalsze funkcjonowanie linii stoi pod znakiem zapytania.
Kolejne ograniczenia prędkości MPK wprowadziło w listopadzie, a później w grudniu ub. roku. Od tartaku w Ozorkowie do Aleksandrii i od Słowika do Emilii już od listopada obowiązuje dopuszczalna prędkość 10 km na godz. W grudniu kolejne ograniczenia wprowadzono w Słowiku i Ozorkowie. Według nowego rozkładu trasę z Łodzi do Ozorkowa pokonuje w 98 minut. To absurdalny czas jak na komunikację publiczną. Dłuższy czas przejazdu, to mniejsza atrakcyjność tramwaju, a co za tym idzie mniej pasażerów.
Offline
Użytkownik
Modernizacja linii tramwajowej 46. Samorządy chcą zdobyć pieniądze z Unii
Podłódzkie samorządy chcą zdobyć unijne pieniądze na modernizację linii 46. Najpierw muszą znaleźć 1,5 mln zł, aby linii nie zamknięto.
Porozumienie w sprawie strategii rozwoju łódzkiego obszaru metropolitalnego ma pomóc podłódzkim samorządom w zdobyciu unijnych pieniędzy na wyremontowanie zniszczonej linii tramwajowej 46, która kursuje z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Zanim porozumienie zostanie zawarte, fatalny stan sieci i torowiska może uniemożliwić regularne kursy tramwajów na tej trasie.
Offline
Użytkownik
Linia 46. Marszałek spotka się z burmistrzem Ozorkowa, by pomóc
W środę informowaliśmy, że linia 46 do Ozorkowa może przestać istnieć już wiosną, bo według władz Łodzi, stan torowiska miedzy Zgierzem i Ozorkowem jest tak zły, że zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zdecydował, że tramwaj będzie kursował co pół godziny, a nie jak dotychczas, co 20 minut. Zmniejszyła się też prędkość przejazdu. Wagony mogą jeździć z prędkością zaledwie 20 km na godzinę.
Offline
Użytkownik
Władze szukają pieniędzy na remont linii 46
Władze Zgierza i Ozorkowa rozpoczęły starania o pozyskanie środków unijnych na remont linii tramwajowej 46.
... Włodarze gmin mają nadzieję, że o pieniądze będzie łatwiej dzięki zawiązaniu się tak zwanego łódzkiego obszaru metropolitalnego. - Samorządy nie są w stanie utrzymać tej linii. Potrzebny jest remont i to natychmiastowy.....
Natomiast w poniedziałek w południe w zgierskim urzędzie, odbędzie się spotkanie dziewięciu samorządów naszego województwa. Rozmowy mają dotyczyć przyszłości innych podmiejskich linii tramwajowych w regionie. - Samorządy wspólnie zabiegają o rewitalizację linii: 46,43 i 41. Musimy zastanowić się skąd wziąć środki na remont - mówi Bohdan Bączak, wiceprezydent Zgierza.
Offline
Użytkownik
Pasażerowie niezadowoleni z tramwaju 46
Spóźnienia, wykolejenia, brak ogrzewania - to najczęstsze problemy pasażerów linii tramwajowej nr 46, którzy codziennie dojeżdżają ze Zgierza czy Ozorkowa do Łodzi do pracy. Ostatnio dociera do nas coraz więcej informacji o utrudnieniach w komunikacji na tej podmiejskiej linii.
Jest to najdłuższa linia tramwajowa w Polsce oraz druga w Europie, wynosi 30km. Tramwaj linii 46 kursuje z pętli w Parku na Zdrowiu, w zachodniej części Łodzi, ulicami: Legionów, Nowomiejską, Zgierską, przez Zgierz, aż do Ozorkowa. A komfort jazdy według pasażerów podróżujących tą linią do najlepszych nie należy.
Offline
Użytkownik
Czy linia tramwajowa 46 zostanie zlikwidowana?
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj … ,10355990/
Offline
Użytkownik
Zgierz: Przyszłość tramwaju jest niepewna
Realizacja dużej inwestycji w podmiejską sieć tramwajową wciąż jest bardzo niepewna. Władze Zgierza informują, że decyzje o remoncie torów tramwajowych podejmą w przyszłym roku. Bez niego prawdopodobnie nie przetrwają aż dwie linie: 16 kończąca bieg w Zgierzu i 46 docierająca aż do Ozorkowa.
Jak kilkukrotnie pisaliśmy na łamach naszego portalu, podłódzkie gminy borykają się z brakiem pewnego źródła finansowania modernizacji zdegradowanej infrastruktury tramwajowej. Duża inwestycja pod nazwą Łódzki Tramwaj Metropolitalny miałaby objąć także zakup taboru do obsługi tras do Zgierza, Ozorkowa, Pabianic, Lutomierska i Konstantynowa Łódzkiego. Realna wydaje się jednak jedynie częściowa realizacja pierwotnego projektu, bo spośród wszystkich zainteresowanych samorządów jedynie Pabianice zadeklarowały, że chcą wyremontować tory nawet w przypadku nieuzyskania zewnętrznej dotacji na wspólne przedsięwzięcie.
Offline
Użytkownik
Trzeba ułożyć nowe torowisko, wymienić sieć trakcyjną, itp. To wszystko kosztuje i wymaga od miasta posiadania jakiegoś spójnego systemu działania. Póki co dokonuje się mało przemyślanych zmian tras autobusowych. Wszystko to sprawia wrażenie populistycznych działań. Nie ma na naprawę dróg, chodników, posprzątanie miasta, utrzymanie tramwajów, zatrudniliśmy Misiewiczów to damy wam w zamian 4 kursy autobusowe dziennie na Dąbrowskiego aby pokazać jak się troszczymy o mieszkańców. Wszystko na zasadzie "ciemny lud to kupi".
Offline
Użytkownik
Najważniejsza jest wymiana torowiska. Nawet bogate Niemcy remontując linie kolejowe, na początku wymieniają tory i podbudowę. Dopiero później odnawia się perony, semafory, wiaty itd. My też powinniśmy iść taką samą drogą.
Offline
Gość
Zamiast torow zatrudnila sobie w Muk bratowa cala szefowa.
Gość
Ale szefowa MUK nie ma brata jest jedynaczką jakąś lipę tutaj sadzicie kochani parafianie