Zgierskie sprawy

Zgierz - wydarzenia, komentarze, opinie

Ogłoszenie

Posty można dodawać bez uprzedniej rejestracji. Kontakt redakcja.zsi@wp.pl

#46 2017-02-07 09:56:03

Radek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-07-08
Posty: 130

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Zobaczymy. Póki co włodarze zastanawiają się od 20 lat a tory się rozlatują.

Offline

#47 2017-02-17 13:19:34

Apacz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-02-18
Posty: 59

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Staniszewski z Bączakiem się zastanawiają, a tymczasem:

Tramwaj zerwał sieć trakcyjną przed Urzędem Miasta w Zgierzu

Wagon linii 46 przejeżdżający obok zgierskiego Urzędu Miasta zerwał sieć trakcyjną.

https://www.radiolodz.pl/posts/32962-tr … -w-zgierzu

Offline

#48 2017-02-17 14:41:42

Bim Bom

Gość

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ponieważ awaria miale miejsce przed magistratem jest szansa, że  prezydent spod Tuszyna zauważy problem komunikacji tramwajowej.
No chyba, że akurat dziś nie było wyprawy po hamburgery?

#49 2017-03-11 22:51:12

zgierski_serwis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-06
Posty: 473
WWW

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Komunikacja podmiejska. "Stan torowisk zagraża bezpieczeństwu"

Powraca sprawa połączeń komunikacji tramwajowej do Ozorkowa i Lutomierska. Tory są w fatalnym stanie. I choć samorządy odpowiadają za torowiska, to nikt ich nie naprawia.

https://www.radiolodz.pl/posts/33643-ko … ieczenstwu

Offline

#50 2017-03-13 18:36:34

piskacz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-17
Posty: 367

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Prezydent Staniszewski zamierzał na naprawę torów przeznaczyć pare groszy.
Jednak w budżecie na 2017   nie zabezpieczono środków na naprawę torów.
Zamiast  naprawy torowiska będziemy miec koncerty imprezy oraz gazetę opisująca sukcesy władz.

Offline

#51 2017-04-26 18:41:49

jajco

Gość

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Śmiem twierdzić, że likwidacja połączeń tramwajowych z Łodzią będzie przyczyną porażki wyborczej obecnej ekipy rządzącej Zgierzem. Takiej beztroski i obojętności władzy wobec problemu komunikacji nigdy w Zgierzu nie było. Czy ONI są na tyle głupi, że tego nie widzą, czy tak bezsilni, że odpuścili temat?

#52 2017-04-26 20:37:57

borsuk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-12-05
Posty: 14

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Kosztowny remont torowiska. Co dalej z tramwajami podmiejskimi pytamy burmistrza Ozorkowa

Jacek Socha zapewnia, że zrobi wszystko, żeby komunikacja zbiorowa z Łodzi do Ozorkowa została utrzymana. Problemem jest stan torowisk komunikacji podmiejskiej, wymagający pilnego remontu.

- Nie trzeba nikogo przekonywać, że koniecznością jest zapewnienie transportu zbiorowego i najlepiej, żeby był to tramwaj - podkreśla w rozmowie z Radiem Łódź burmistrz Ozorkowa. - To jest bardzo złożony - pod względem logistycznym, technicznym i i finansowym - problem, wymagający szczegółowych analiz - tłumaczy Jacek Socha. - Potrzebna jest współpraca wszystkich gmin, w tym również Łodzi. Przedsięwzięcie, wymagać będzie również zasilenia finansowego z zewnątrz.

Podobne problemy ze stanem torowiska są na trasach do Pabianic i Lutomierska, gdzie tramwaj obecnie nie kursuje. Jacek Socha zapowiada, że decyzja dotycząca przyszłości tramwajów podmiejskich powinna być podjęta jeszcze w tym roku.

https://www.radiolodz.pl/posts/35009-ko … a-ozorkowa

Offline

#53 2017-04-26 20:41:25

borsuk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-12-05
Posty: 14

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Autobus elektryczny zamiast tramwajów podmiejskich. Jest pomysł, jest dyskusja

Dyskusję na ten temat rozpoczęła prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. W piśmie skierowanym do władz Zgierza, Pabianic czy Konstantynowa proponuje pozyskanie pieniędzy z Unii Europejskiej.


Na razie nie wiadomo jaki byłby koszt zastąpienia komunikacji tramwajowej - autobusami. Wiadomo natomiast, że koszt remontu zniszczonych torowisk tramwajowych przekroczyłby miliard złotych. A większości samorządów nie stać na przeprowadzenie takiej inwestycji.

Autobusy elektryczne miałyby jeździć specjalnym buspasem, który powstałby na miejscu obecnych zniszczonych torów tramwajowych.

https://www.radiolodz.pl/posts/34998-au … t-dyskusja

Offline

#54 2017-04-27 10:12:27

imbir

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-12-17
Posty: 14

Re: Koniec lini tramwajowej 46

O przyszłości linii tramwajowej do Zgierza i Ozorkowa

Tramwaje podmiejskie. MPK: "Za 2-3 lata nie będzie można bezpiecznie jeździć do ościennych gmin"

Przyszłość tramwajów podmiejskich zawisła na włosku. Zdaniem MPK, jeśli nie zostanie wyremontowana infrastruktura torowo-sieciowa, to za 2-3 lata nie będzie można bezpiecznie jeździć tramwajami do ościennych gmin.

Podczas środowych (26 kwietnia) obrad Rady Miejskiej w Łodzi padł wniosek o włączenie do porządku obrad punktu dotyczącego informacji prezydent Łodzi o przyszłości podmiejskich tramwajów. Wniosek zgłosiła niezależna radna Urszula Niziołek-Janiak. Koalicja PO-SLD odrzuciła jej propozycję.

http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj … ,12023742/

Offline

#55 2017-04-29 00:16:38

dagaj

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-12-17
Posty: 10

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Co Staniszewski z Bączakiem zrobili w sprawie poprawy stanu torowiska?
Są prezydentami od prawie 4 lat, początkowo jako zastępcy Iwony Wieczorek, teraz Staniszewski jako prezydent, a Bączak jako jego zastępca.

Samorządowe współdziałanie. Walka o tramwaje podmiejskie

W Urzędzie Miasta Łodzi odbyło się spotkanie ostatniej szansy, dotyczące funkcjonowania podmiejskich linii tramwajowych. Stan infrastruktury komunikacyjnej w Pabianicach, Konstantynowie czy Zgierzu jest fatalny. Konieczny jest gruntowny remont, ale mniejszych samorządów nie stać na przebudowę torowisk.

- Uspokoiła się atmosfera, jest jeden - jasny przekaz. Nie ma mowy o likwidowaniu transportu zbiorowego. Wspólnie występujemy do ministerstwa, które decyduje o podziale funduszy unijnych - tłumaczy burmistrz Ozorkowa, Jacek Socha.

Prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski dodaje, że stosowne dokumenty będą gotowe w połowie maja. - W ciągu dwóch tygodni ma być przygotowane stosowne wystąpienie, uzgodnione przez wszystkich; ma się odbyć dodatkowe spotkanie z marszałkiem województwa i wszystkimi zainteresowanymi gminami. Wspólnie podejmiemy też dodatkowe działania związane z innymi możliwościami rozwiązań komunikacyjnych na terenie naszych gmin

.

https://www.radiolodz.pl/posts/35141-sa … odmiejskie

Offline

#56 2017-04-29 00:52:47

Krzysiek Skowroński

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-23
Posty: 208

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Staniszewski bierze przykład ze swojego Tuszyna? Ostatni tramwaj pojechał tam 1 czerwca 24 lata temu...
Od 7 lat rządzi pisostwo i widzimy skutki tego ich propagandowego burdelu. Aż strach pytać kto na nich głosował?

Offline

#57 2017-05-15 21:48:17

Aldona

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-09-30
Posty: 61

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Ostatnie dni podmiejskich tramwajów w aglomeracji łódzkiej

Trzy stowarzyszenia apelują do samorządów, aby uratowały komunikację podmiejską

Podmiejskie linie tramwajowe są zdewastowane i od lat tylko doraźnie naprawiane. Od niedzieli nie kursują tramwaje do Pabianic. Zastąpiły je autobusy zastępcze. Lada dzień to samo może stać się z połączeniami do Ozorkowa przez Zgierz i Lutomierska przez Konstantynów. Dlatego stowarzyszenia zajmujące się transportem zbiorowym wystosowały apel w sprawie ratowania połączeń tramwajowych w aglomeracji łódzkiej.

Pod apelem podpisały się: Fundacja „Instytut Spraw Obywatelskich”, Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim i Fundacja „Pro Kolej”. Apel trafił do władz woj. łódzkiego oraz dziewięciu samorządów miast i gmin aglomeracji łódzkiej, gdzie są podmiejskie linie tramwajowe. Do apelu dołączono spis 10 powodów, dla których należy ratować te tramwaje.

– Wspólnie wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec biernej aprobaty dla pogarszających się standardów życia i marginalizacji mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Nie akceptujemy procesu określanego „komunikacyjną spiralą śmierci” – czytamy w apelu, pod którym podpisali się Rafał Górski, Adam Rembak i Jakub Majewski. – Stanowczo protestujemy przeciwko wszelkim zmianom, których rezultatem jest pogarszanie się jakości transportu publicznego i apelujemy o szybką interwencję mającą na celu wycofanie błędnych decyzji skazujących podmiejską komunikację tramwajową na wegetację i w konsekwencji likwidację. Autorzy apelu wskazują, że podmiejskie tramwaje nie są przeżytkiem, ale triumfalnie wracają do europejskich miast. Zauważają, że zrujnowane linie podłódzkie mają ograniczenia prędkości do 5 km/godz. Po remoncie linii na wydzielonych torowiskach będzie można jechać z prędkością powyżej 60 km/h, czyli szybciej niż pociągami aglomeracyjnymi. Kolejnym argumentem jest sprawny dojazdu z podłódzkich miejscowości do centrum Łodzi. Tramwaj nie stoi w korkach, a zastąpienie tramwajów autobusami zakorkuje podłódzkie drogi. Autorzy apelu krytykują łódzki magistrat za oszacowanie modernizacji torowisk na 1 mld zł, co odstraszyło gminy od inwestycji.

Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj … j,12077206/

Offline

#58 2017-09-02 12:14:50

tramp

Użytkownik

Zarejestrowany: 2017-02-05
Posty: 11

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Prezydent Staniszewski nie złożył wniosku o dofinansowanie modernizacji linii tramwajowej do Zgierza.



Podłódzki transport ma być nowoczesny. Prawie 114 mln złotych z UE

Nowe autobusy, zintegrowane miejsca przesiadkowe, interaktywne tablice, stacje i ścieżki rowerowe. Tak ma wyglądać transport podmiejski w aglomeracji łódzkiej.

Już za kilka tygodni rozpocznie się realizacja trzech dużych projektów, które mają całkowicie unowocześnić transport podmiejski w aglomeracji. Unijne miliony na realizację planów popłyną przede wszystkim do Pabianic, Ksawerowa i Łasku.
Tramwaj metropolitalny

Dobra wiadomość dla mieszkańców Pabianic i Ksawerowa. Nie muszą się już martwić o linii tramwajowej numer 41. 88 mln złotych dofinansowania zostanie przeznaczonych na kompleksową przebudowę trasy na odcinku pomiędzy Pabianicami i Ksawerowem. Całkowity koszt prac przekroczy 146 mln złotych. W pierwszej kolejności przebudują układ torowy, wymienią sieć trakcji, zwrotnic, linii kablowych. Następnie powstaną nowoczesne przystanki – zarówno tramwajowe, autobusowe oraz zintegrowane, czyli takie na których zatrzymać może się zarówno tramwaj, jak i autobus. Wszystkie mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ważnym etapem będzie całkowita przebudowa liczącej 48 lat pętli tramwajowej przy ulicy Wiejskiej w Pabianicach. Przy ulicach Zamkowej, Stary Rynek i część Warszawskiej pojawi się tram-bus pas. Na kilku skrzyżowaniach tramwaj zyska priorytet przy przejeździe. W pobliżu trasy tramwajowej mają pojawić się udogodnienia dla rowerzystów. W okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy, a wzdłuż ulicy Warszawskiej, Stary Rynek i Zamkowej ścieżka dla rowerzystów. Pierwsze prace mają zacząć się jeszcze 1 października. Cały projekt ma być zakończony pod koniec września 2020 roku. Największe prace będą wykonywane w trzecim kwartale 2018 roku. Wtedy mieszkańcy Pabianic będą musieli liczyć się z największymi utrudnieniami.

- Dla Pabianic i Ksawerowa ten dzień ma bardzo duże znaczenie – mówi Adam Topolski, wójt Ksawerowa. – Skrócenie czasu przejazdu z Pabianic do Łodzi będzie miało wielką korzyść dla mieszkańców całego rejonu.
Rozbudowa węzłów przesiadkowych

Kolejne 11,9 mln złotych zostanie przekazanych na integrację różnych systemów transportu w ramach wspierania komunikacji pomiędzy Łodzią, a gminami leżącymi w obrębie aglomeracji. Całkowity koszt projektu wyniesie ponad 17,2 mln złotych.

- Chcemy, żeby podróżowanie w obrębie aglomeracji było prostsze i przyjemniejsze – mówi Witold Stępień, marszałek województwa. – Rożne rodzaje transportu, w tym transport kolejowy, spotkają się w jednym miejscu. Wszystko będzie stanowiło zwarty system.

Co dokładnie się zmieni? Przebudowane zostaną węzły przesiadkowe, poprawi się sama oferta przewoźników. Powstanie 15 nowych parkingów rowerowych: pięć w Koluszkach, jeden w Łowiczu, jeden w Sieradzu i aż osiem w Łodzi.  Na obszarze aglomeracji pojawi się 125 stacji z 1002 rowerami do dyspozycji mieszkańców. Największą liczbą stacji będą cieszyć się Koluszki. Tam będzie ich aż dwadzieścia dwie. Trzynaście nowych stacji pojawi się w Kutnie, w Zgierzu jedenaście, w Zduńskiej Woli dwanaście, w Skierniewicach dziewięć, w Sieradzu dwanaście, w Pabianicach czternaście, w Łodzi czternaście, w Łowiczu dwanaście, a w Łasku sześć.   

Nowe autobusy i przystanki w Łasku

11 mln złotych dotacji trafi do gminy Łask. Całkowity koszt prac wyniesie 16,2 mln złotych. Gmina kupi czternaście nowych, niskoemisyjnych autobusów i przebuduje przystanki. Duże punkty przesiadkowe powstaną przy dworcu PKP Łask- Kolumna i na terenie ZKM w Łasku. Zamontowanych będzie 26 nowych wiat przystaniowych i dynamiczne tablice informacyjne dla pasażerów. Na ulicy Lutomierskiej powstanie ścieżka rowerowa. Przebudowy doczekają się ulice Szkolna w Łasku, Sikorkowa i Orla we Wronkach.

- Projekt posłuży nie tylko gminie Łask – komentuje Gariel Szkudlarek, burmistrz Łasku. – Nasze autobusy jeżdżą także po terenie gminy Pabianice, Dobroń, Buczek i Zelów. W wielu miejscach są one jedyną opcją dojazdu do Łasku.

Dofinansowane projektów w wysokości prawie 114 mln złotych pochodzi ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22 … okLodzLink

Offline

#59 2017-10-27 22:26:36

kolec

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-30
Posty: 95

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Tramwaje linii 46 przestają jeździć do Ozorkowa

W poniedziałek (30 października) łódzkie MPK zawiesi do odwołania kursowanie dziennych i nocnych tramwajów linii 46 do Ozorkowa. Podstacja w Emilii dostarczająca prąd do sieci trakcyjnej ma uszkodzony dach i wymaga natychmiastowego remontu.

Woda wlewa się do środka budynku, zatem - kierując się względami bezpieczeństwa - służby przewoźnika zdecydowały o konieczności wyłączenia jej z eksploatacji. Wprawdzie przeprowadzono dziś pilne prace naprawcze, jednak podstacja będzie mogła funkcjonować jedynie do niedzieli. Potem prąd zostanie wyłączony.

Na trasie do Ozorkowa pozbawionej tramwajów przewoźnik uruchomi autobusową komunikację zastępczą. Na razie nie wiadomo, na jak długo tramwaje znikną z Ozorkowa. W przyszłym tygodniu przedstawiciele MPK będą rozmawiać z gminami, przez które prowadzi trasa linii 46, na temat remontu zniszczonej podstacji.

https://www.radiolodz.pl/posts/39583-tr … o-ozorkowa

Offline

#60 2017-12-09 22:17:52

zgierski_serwis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-06
Posty: 473
WWW

Re: Koniec lini tramwajowej 46

Informacja Stowarzyszenia na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim


Wygaszanie linii „46” postępuje. W kolejnej fazie, której możliwe wejście w życie jest w perspektywie najbliższych tygodni, umieszczono dalsze drastyczne ograniczenia połączeń, skutkujące dla pasażerów ogromnymi niedogodnościami: kursowanie w dni robocze ma odbywać się już nie raz na 24 minuty, lecz co 40 minut, prędkość handlowa na odcinku od Helenówka do pętli w Ozorkowie ma zostać zmniejszona do 10 km/h (obecnie wynosi w 16 km/h w dni robocze i 18 km/h w pozostałe dni), a czas podróży na tym odcinku ma wydłużyć się jeszcze o około 40 minut.

W myśl realizowanego od wielu lat scenariusza, tramwaj miałby stać się środkiem transportu zupełnie bezużytecznym i w stosunku do innych niekonkurencyjnym.

Przypominamy, że likwidację linii „46” zapowiadał już w 2012 roku przewoźnik (wypowiedź 6 czerwca prezesa zarządu MPK Zbigniewa Papierskiego na zebraniu jednego ze stowarzyszeń działającego przy spółce, wypowiedź rzecznika MPK Sebastiana Grochali 3 lipca na antenie Radia Łódź), lecz przy wzmożonych wysiłkach działaczy naszego stowarzyszenia czynionych od tamtego czasu, wizję tę udało się powstrzymać.

Niszczenie połączenia tramwajowego odbywa się za całkowitą zgodą władz samorządów zainteresowanych gmin. Decydenci, którzy posiadają pełną wiedzę o zagrożeniu, pomimo regularnie otrzymywanych monitów, biernie przyglądają się sytuacji, ignorując konieczność skutecznego egzekwowania od przewoźnika świadczenia usługi na stałym poziomie. Wybrani na służbę mieszkańcom włodarze miasta Zgierza, gminy Zgierz i miasta Ozorkowa, konsekwentnie odmawiają przeznaczania z publicznych budżetów jakichkolwiek środków finansowych na wykonywanie remontów – choćby odcinkowych – należącej do gmin infrastruktury torowo-sieciowej.

Linia została uruchomiona w 1922 roku.

Za „Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim”
Przedstawiciel, Adam Rembak

Offline

Poglądy wyrażane na Forum stanowią opinie jego użytkowników. Administracja Forum zastrzega sobie możliwość ingerowania w treści postów w przypadku naruszania dóbr osobistych oraz używania niecenzuralnych określeń.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-adventure22.pun.pl www.shippuden.pun.pl www.friziots.pun.pl www.dajkamienia.pun.pl www.rm-nysa.pun.pl