Zgierz - wydarzenia, komentarze, opinie
Gość
Ciekawe kto personalnie w spółce Wod-kan odpowie za wypłacanie wynagrodzenia osobom nie świadczącym pracy.
Na pewno nie będą to pobierający diety i wynagrodzenie Radosław Gajda, Michał Pilarski i Ryszard Forfecki.
Czy odpowiedzialność spadnie na prezesa, czy ukarana zostanie kadrowa?
Gość
Prezes Karasiewicz dobrze pełni swoją funkcję.
Został powołany za kadencji Karola Maślińskiego, zrealizował gigantyczny projekt ze środków Unii Europejskiej., czym chwalił się w kampanii wyborczej Jerzy Sokół.
Gość
NIK sprawdza. Niech sprawdzi zasadność tworzenia w Wodkanie stanowisk ds. marketingu dla radnych koalicji.
Użytkownik
Do czasu pojawienia się kontrolerów NIK we władzach miejskiej spółki widniał śp. Marcin Szubielak.
Tak zapracowani byli zatrudnieni tam pracownicy, ze przez kilka miesięcy nie miał kto dokonać zmian na stronie internetowej.
Offline
Użytkownik
Sytuacja zgierskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego nie jest różowa
...Anna Mundzia (prezes TBS) -istotną sprawą jest przez ostatnie 3 lata spółka początkowo uzyskiwała finansowe wyniki ujemne, obecnie jest na plusie. Istotną rzeczą jest to, że przez kolejne 3 lata spółka będzie monitorowana szczegółowo, zaciągnęliśmy kredyty na 45 mln, będzie monitorowana czy plan naprawczy jest wdrażany. Reżim finansowy jest wskazany, nie mamy gruntów w Zgierzu, w Łodzi prowadzimy inwestycje, ograniczyliśmy je i tak do jednego budynku.
... Bank ocenia ryzyko w kwestii TBSów... spółka na dany moment nie posiada żadnych gruntów, żeby móc budować. ... nie przewidujemy końca działań, przed nami świetlana przyszłość, ale póki co nie inwestujemy... mówiłam, że mieliśmy problemy finansowe, bank pytał czy podjęliśmy działania naprawcze. Podjęliśmy takie kroki.
z relacji z posiedzenia Komisja Rewizyjnej w dniu 18 listopada 2013
za:http://gazetazgrzyt.pl/?p=4316
Offline
Gość
Bączak tak zarządzał TBS-em, że spółka popadła w kłopoty finansowe.
Do tego stopnia, że banki kredytujące oczekują działąń naprawczych
Gość
TBS ma kłopoty finansowe, Wachowicz z Markabu jest potężnie zadłużony, pozostałe spółki też mają się nie najlepiej. Ciekawe sprawy wychodzą. Ja czekam na dogłębną kontrolę szczurzej nory. Sytuacja w WodKanie przypomina najgorszą urzędniczą patologię.
Gość
Ogłoszono przetarg na obsługę komunikacyjną Zgierza.
Jestem pewien czytając warunki jakie ma spełnić usługodawca wiadomo, że zwycięzcą ma być firm, w której współudziałowcem jest uczestnik biesiad wraz z Iwoną Wieczorek i jej pijacką kompanią w Złotej Rybce.
Gość
Przetarg jest CHYBA ROBIONY pod W.!!! To skandal!!!
Wystarczy wczytać się w szczegółowe warunki zamówienia i aneksy. Aż 20pkt. przyznaje się za lokalizację lub chęć stworzenia bazy dla autobusów na terenie Zgierza. Dla firmy, która np. miałaby w Łodzi zaplecze techniczne(przykładowo najbliższy Helenówek) jest 0pkt. Wiadomo, kto na tym korzysta.
Idąc dalej - autobusy mogą być w części dwudrzwiowe (część autobusów Markabu ma drzwi 2-2 zamiast 2-2-2). Wiadomo, że w warunkach miejskich (niemal wszystkie linie biegną przez generujące potoki pasażerskie centrum Zgierza) wariant dwudrzwiowy opóźnia wymianę pasażerów i zmniejsza komfort.
kwestia klimatyzacji: 50% autobusów powinno ją mieć. Dlaczego nie 100%? Taki warunek to w dzisiejszych czasach rzadkość. Odpowiedź znów wiele sugerująca!
kwestia okien - w specyfikacji wyraźnie podkreślono, że przewoźnik powinien (a nie, że ma obowiązek) posiadać autobusy z otwieranymi/uchylanymi oknami bocznymi lub jeśli takowych brak przynajmniej jeden otwór wentylacyjny na dachu autobusu. Nie jest tajemnicą, że w części autobusów Markabu NIE MA W OGÓLE otwieranych okien bocznych, co latem może skończyć się tragedią dla starszych pasażerów z problemami kardiologicznymi. Jest to wyraźne sformułowanie pod pewną firmę!
Jeszcze sprawa malowania i ubioru kierowców - kierowcy powinni być ubrani jednolicie (nigdy nie widziałem kierowców Markabu ubranych w stroje służbowe, raczej są sweterki, krótkie rękawki i spodenki). W specyfikacji jest odniesienie do numerów taborowych, numerów linii, oznaczenia przewoźnika oraz miasta, dla którego wykonywana jest usługa przewozowa. Nie ma nic o jednolitych barwach autobusów np. typowych dla Zgierza.
Dlaczego w końcu nie ma kryterium wieku autobusów? W większości polskich zamówień na świadczenie usług komunikacyjnych jest adnotacja, że autobusy nie mogą być starsze niż 5lat lub muszą być fabrycznie nowe.
Skandal, czyżby przetarg pisany był na kolanie w lokalu ZR.
Gość
Ustawiony przetarg na obsługę komunikacji po zmianie układu władzy będzie przedmiotem postępowania prokuratorskiego.
Możliwe jest także, że zajmie się tym CBA.
Gość
Wiele wskazuje, że już niedługo zostanie zlikwidowana jedna z miejskich spółek.
Jej zadłużenie wobec innych podmiotów systematycznie rośnie.
Jedynym powodem jej utrzymywania jest, to że prezesem jest działacz PSL z Ozorkowa, a jego zastępcą działacz sojusznika PiS spod znaku SLD Józef Dz.
Gość
Jak się ma prezes Marek Wachowicz po otwarciu ofert na przetarg komunikacji miejskiej? :)
Użytkownik
Prezes ma się tak samo jak Iwona W.
Ciekawe czy przetarg zostanie unieważniony bez podania przyczyny?
Kolejna sprawa to jak długo córka Iwonki będzie jeszcze pracować w MARKABIE?
Offline
Gość
Nerwowo w Kijowie. Nerwowo w Zgierzu. Gdy Markab przegra przetarg, kto sfinansuje kampanię Wieczorkowej?
Użytkownik
Kulisy rozstrzygnięcia przetargu w Zgierzu
W poniedziałek 17 stycznia w Zgierzu otwarto oferty na obsługę autobusowej komunikacji miejskiej na najbliższe dziesięć lat. Nie obyło się bez interwencji policji.
– Rzeczywiście mieliśmy zgłoszenie w poniedziałek o godz. 13.45. Zgłaszający poprosił o interwencję w związku z agresywnie wobec niego zachowującymi się osobami. Funkcjonariusze przybyli na miejsce pouczyli obie strony, a zgłaszającego poinformowali o możliwości zawiadomienia o użyciu wobec niego gróźb karalnych. Tak też zrobił – powiedział nam oficer prasowy policji w Zgierzu.
Miejsce zdarzenia – zajezdnia autobusowa przy ul. Wiosny Ludów 26a gdzie mieści się też siedziba zgierskiego przewoźnika, firmy Markab. Czas zdarzenia – tuż po otwarciu ofert w przetargu na dziesięcioletnią obsługę komunikacji w mieście. Osoby zdarzenia – prezes i przedstawiciele firmy Kris Tour ABC, oraz przedstawiciele firmy Markab.
Offline