Zgierz - wydarzenia, komentarze, opinie
Gość
Za katastrofalny stan zgierskiej komunikacji miejskiej należy podziękować zastępcy prezydenta Bohdanowi Bączakowi.
To on z upoważnienie prezydent Iwony Wieczorek wybrał MARKAB jako przewoźnika nie wskazując praktycznie żadnych wymagań odnośnie taboru.
Gość
Wymagania odnośnie Markabu jednak były. Chodziło o to , aby ten przewoźnik był dużo droższy od innych.
Użytkownik
Kolejne miasta kupują nowe autobusy.
MAN dostarczy autobusy dla MPK Nowy Sącz
Firma MAN Truck&Bus Polska wygrała przetarg ogłoszony przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu na dostawę 30 niskopodłogowych autobusów z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.
Przewoźnik zamierza kupić 30 nowych niskopodłogowych autobusów miejskich spełniających najwyższą europejską normę emisji spalin - Euro 6 - w dwóch typach. Za 24 pojazdy 12-metrowe MAN zaproponował 26 mln 154 tys. 720 zł brutto. Natomiast za sześć autobusów o długości do 10,5 metra MAN zaproponował 6 mln 494 tys. 400 zł brutto.
Zgodnie z harmonogramem, dostawy nowych pojazdów powinny się rozpocząć w pierwszym kwartale przyszłego roku i zakończyć do pierwszego kwartału 2019 r.
Jak informował wcześniej PAP prezes nowosądeckiego MPK Andrzej Górski, zakup nowych pojazdów ma być współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, w ramach projektu związanego z rozbudową niskoemisyjnego systemu transportu publicznego w aglomeracji sądeckiej.
Prezes MPK wyjaśnił, że zakup autobusów ma być częścią większego projektu unijnego dotyczącego niskoemisyjnego transportu, zgłoszonego wspólnie ze Starym Sączem. W jego ramach zaplanowano też przebudowę dworca autobusowego w Nowym Sączu, zakup dwóch autobusów elektrycznych oraz budowę parkingów park&ride w Starym Sączu. Wartość całego projektu wynosi blisko 50 mln zł.
Nowosądeckie MPK posiada obecnie około 80 autobusów. Ostatni zakup nowych pojazdów został zrealizowany w 2013 r. - wówczas kupiono 10 Solbusów.
Offline
Użytkownik
Wcale się nie zdziwię jeśli w okolicy wszystkie miasta wymienia tabor na nowy a Zgierz przedłoży miłość do Markaba i pozostanie przy starych gratach. Obraz dopełniają linie tramwajowe. Można je prześcignąć idąc na piechotę.
Offline
Użytkownik
Radek napisał:
Wcale się nie zdziwię jeśli w okolicy wszystkie miasta wymienia tabor na nowy a Zgierz przedłoży miłość do Markaba i pozostanie przy starych gratach. Obraz dopełniają linie tramwajowe. Można je prześcignąć idąc na piechotę.
Miłość zgierskiej władzy do Markabu trwa w najlepsze.
Jedynym usprawiedliwieniem tego jest powiedzenie, że "miłość jest ślepa".
Trzeba mieć problemy ze wzrokiem aby nie widzieć stanu autobusów.
Offline
Gość
... a tymczasem Prezydent Miasta informuje, że w środę 13 grudnia 2017 roku na komunikacyjnej mapie Zgierza pojawi się nowa linia autobusowa nr 9. Połączenie skomunikuje osiedle Piaskowice Aniołów z centrum miasta.
Gość
Zamiast kupić kilka nowych autobusów buduje się w Zgierzu lodowisko, które nie jest potrzebne i w 100% wystarcza to przy Leśmiana/Witkacego.
Użytkownik
Oświęcim kupi 19 autobusów. Część z nich to hybrydy
- Pierwszych pięć autobusów wyjedzie na ulice miasta wiosną przyszłego roku, a kolejne będą pojawiały się co kwartał, aż do wiosny 2019 r. Większość pojazdów zostanie wyposażona w ekologiczne silniki spalinowe spełniające normy czystości spalin Euro6. Siedem z nich będzie posiadało napęd hybrydowy - powiedziała Kwiecień.
Miejski Zakład Komunikacji pozyskał na tę inwestycję blisko 18 mln zł z funduszy UE. 3 mln zł będzie pochodziło z pieniędzy spółki. Autobusy będą kosztowały łącznie 21 mln zł.
Prezes oświęcimskiego MZK Bożena Fraś powiedziała, że w pojazdach zainstalowane zostaną wysuwane platformy na wózki inwalidzkie.
- Wyposażenie obejmie też m.in. wi-fi, porty USB, ładowarki do urządzeń mobilnych. Przedział pasażerski będzie klimatyzowany, a wewnątrz i na zewnątrz zainstalowane zostaną kamery monitoringu - dodała.
MZK w Oświęcimiu zatrudnia 140 osób. Park autobusowy liczy 48 pojazdów. Oprócz miasta kursują one także w gminach Oświęcim, Brzeszcze, Chełmek i części Libiąża. Rocznie pokonują one ok. 2,4 mln km.
Offline